WorldChemp Kirjutas:Ikka se käiguvahetuse 1 või 2 käigu hammasratta hambad on poolenisti puudu. Kas se võiski kogu probla olla??
Loe korralikult mu eelmist vastust - kui midagi on mootoris (resp. käigukastis) purunenud, võta kõik algosadeks lahti, vaata kõik detailid kriitiliselt üle ja vaheta KÕIK purunenud/vigastatud/piirkulunud osad, uurides igat viimset kui pulka. Ühe detaili purunemine võib vallandada ahelreaktsioonina teistel detailidel kõiki nimetet kolme omadust. Mida rohkem peale (esimest) purunemist edasi sõita, seda enam muide.
Hammasratas, millel osa hambaid on puudu, ei täida loomulikult oma funktsioone - edastada pöörlemine ühelt võllilt teisele. Ja vedav võll pöörleb sel juhul loomulikult tühja; olenemata sellest, kas tegu on käivituskangi võlli hammassektoriga (vt Su kurdetud mure), S-klassi mersu roolilatiga või tuumapommide sahti luuki liigutava reduktoriga
Ja kui säärane hammasrataste murdumine on toimunud, on mittetoimiv/ragisev ülekanne pool häda. Teine pool häda seisneb selles, et vaid Jumal taevas teab, kuhu needsinased murtud hambad (käigukastis) otsustavad liikuda. Kui teiste hammasrataste vahele, siis tuleb võib-olla needki varsti emeksi poole sõidutada. Kui aga näiteks kuullaagrite sisemusse (õlituse eesmärgil on need käigukasti poolt tihti lahtise separaatoriga), siis näeme võibolla varsti poolikuid kuule ja murdunud separaatoreid. Samuti ka laagri/võlli loperdamisest tingitud muude detailide purunemisi, piirkulumisi ja sissesöömisi. Sa mainisid midagi ju ringihulpivatest kuulidest ka... ?
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel