Postitused: 91
Teemad: 23
Liitus: Jun 2004
Maine:
0
Tere mul selline jama et kuulsin et mootoris käis nagu midagi hirmsasti vastu ning siis võtsin ühekülekarbi lahti ja nõksutasin magneetot ning tundisin et midagi ngau lahti...nii võtsin silindri maha ja jama kui suur see puks või laager mis ta seal on vänvõlli keskel loksus täiega....keps loksus selle külejes...et kas ma pean kohe uue väntvõlla ostma või annab sea julkarit sel kesekle vahetada?? ise kyll kahtlen selles pikk ja keeruline jutt
Postitused: 771
Teemad: 566
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Oleneb mootorist ja selle varuosade haruldusest -. Sa ei maininud, millise margi ja mudeli riistapuuga on tegu.
Põhimõtteliselt annab tugeva pressi all väntvõlli pooled enamasti lahti pressida ning kepsulaagri ja/või kepsu vahetada ning asja tagasi kokku pressida. Millele järgneb kogu krempli ülitäpne rihtiajamine ja tasakaalustamine. Loomulikult saab kõike seda teha Eestis vaid loetud paikades (erisisseseadega töökodades).
Kardan, et seeriaviisiliselt toodetud isenditel, mida palju liikumas, ei tasu see tegevus ära. St majanduslikult on odavam otsida uus korras väntvõll, kui hakata niiviisi vana restaureerima.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 3,021
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
57
Jutt on jah pikk ja keeruline. Selleks, et potensiaalsed aitajad sinu murest (ka edaspidi) aru saaksid, peaksid järgima paari lihtsat õpetust:
1. Kasuta lihtlauseid.
2. Kasuta kirjavahemärke.
3. Loe enne teema/postituse tekitamist oma jutt uuesti läbi ning paranda näpukad.
4. Kui eelneva kolme õpetuse järgi ei ole võimalik kirjutada, siis mõtle tõsiselt järele, kas ikka on vaja kirjutada.
Siin ka minu arvamus su mure kohta:
Keps peabki \"selle\" küljes loksuma. Ainult mitte vertikaalis (üles-alla).
Lase mõnel inimesel, kes on asjaga rohkem kokku puutunud, asi üle vaada enne, kui tormad väntvõlli remontima/uut ostma.
Uus väntvõll on suht kallis asi.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
kepsu on ka vahetatud kodus kruustangid vahel ja pärast rihti aetud ja kui ei ole ihti saadud siis viidud treipingi peale ning seal rihti aetud
Crazydonkey
Registreerimata
lääne rattad on paremad kh..
uutel läheb oma miu aastat kui hakkad midagi välja vahetama
mässad ja tegeled sell väntvõllga mis on kruustangid vehel kuni ilist sirgeks saad. ausalt öeldes ma ei viitsi seda kirjutada kuidas aga endal peab ka niipalju kujutlusvõimet olema et kuidas saad ta rihti ajada aga kui kujutlusvõimet ei ole siis on ikka jama küll
Postitused: 1,286
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Aitäh, sain kohe palju targemaks. Ma hakkan nüüd tellimustööna ise keldris väntvõlle remontima. Kõige parem on see, et kell-indikaatoreid vaja ei lähe.
võtad väntvõlli laiali vahetad need laagrid ära ja paned uuest kokku. siis paned silmajärgi paika ja surud kruustangide vahel kokku. siis kärnid vähe otsi ja valma. siis võtad suvalised mootori pooled ja paned selle väntvõlli sinna sisse (koos laagritega kui keegi aru ei saa) sii kpaneb mootori pooled mõne mutriga kokku ja vaatad et kas käib ringi kui ei käi siis võtad lahti ja teed uuest.
senikaua teed kui lõpuks korralikult valmis saad. ja kui arvate et võib laiali minna siis võib vähe keevi ka panna.
muidu see käib nii et teeb väiksed faasid (lohud) aukudesse ja laseb keevi täis ja pärast tõmbab keevi sirgeks.
kui keegi ei usu siis viige treia juurde või siis ostke uus.