Vahepeal on palju aega möödunud, niiet räägin lühidalt toimunust.
Escort sai sõidukõlblikuks sügise alguses. Auto kiituseks peab märkima, et praktiliselt kordagi pole sõidu ajal midagi tõsisemat juhtunud, seega on ta ennast tõestanud ka üsna kõrges eas vastupidava sõidukina. On küll olnud pisimuresid, nagu paigast ära olnud süüde ja vett läbi laskev esiklaas, kuid need on pisiasjad. Kogu selle aja jooksul on olnud ainult üks hommik, kui ma teda käima ei saanud (sellesama paigast ära süüte tõttu), lisaks veel andis vana aku esimeste külmadega otsad ning starteri üks hari tuli lahti (õnneks garaazhis). Võrreldes nii mõnegi \"ennustaja\" jutuga külmade talvehommikute ja lõpmatute teeääres hääletades veedetud tundide kohta on need kõik tõsiselt pisikesed probleemid. Ja sumpsist välja limpsav leek koos asjakohase müdinaga on ju ralliauto esimene tunnus eks
Suurimaks murelapseks on olnud esipidurid. Auto ostmisest saati on seal trumlid, mis iseenesest pidurdavad väga hästi, aga pedaalikäik on väga pikk. Keerasin kõik klotsid nii vastu, et kiunusid, aga ikka hakkab õige pidurdamine alles teise \"pumpamise\" poole peal. Volta Autos varuosakatalooge lapates tundus, et probleem peitub ketaspiduritele mõeldud peasilindris, kui täit selgust ei ole siiamaani.
Kuna ketaste ja trumlite esipüstikud on erinevad, siis hankisin uued püstikud. Siinkohal tänud Bastardile. Asja neist kahjuks ei saanud, kuna pidurisadulad (siinkohal tänud Rustangile) ei sobinud nendega kokku. Ei teagi, kummal pool viga täpselt oli, aga kuni õnnestub hankida korralik kokkusobiv komplekt esipüstikutest ja piduritest, on asi jätkuvalt õhus. Püstikute lappamise käigus selgus ka, et esiamortisaatorid võib sama hästi kui minema vistata, aga uusi ei julge enne osta kui on teada, mis püstikud ees olema saavad. Capri omad peaks vist veidi kättesaadavamad olema, igasugused vihjed on teretulnud.
1,3 Kent XFlow on küll vahva mootor, ökonoomne ja linnaliikluseks piisavalt võimas, kuid konkreetne eksemplar ei ole kahjuks enam täie tervise juures. Kuna kapitaalremont on üsna ühtemoodi kallis, olenemata mootorist, jälgisin mõnda aega Sierrade ja nende varuosade müügikuulutusi 2,0 Pinto hankimise eesmärgil. Selle paigalduse puhul on lisaks odavale võimsusele suureks eeliseks, et sama soojaga saab paigaldatud ka 5k käigukast, mis iseenesest pole küll väga originaalilähedane (RS2000-l on 4k kast), kuid maanteel siiski suhteliselt mõnus. Põhimõtteliselt saaks pikema kasti ka Kenti taha ühendada, aga...
Ühesõnaga ostsin 2,0 sissepritsega Pinto koos 5k kastiga. Siinkohal tänud Zekele. Eelnevalt olin juba etteruttavalt hankinud komplekti mootoritihendeist, saaleist, kolvirõngaist ja hammasrihmast (suur tänu, Kooma). RaceTech oli ka lahkelt nõus kardaani lühendamise ära tegema, sealjuures täiesti mõistliku hinna eest. Enne tuleb sellel muidugi ristid ja vahelaager ära vahetada, asi on suure töökoormuse tõttu natuke takerdunud.
Väga radikaalsele mootori omaduste parandamisele paneb eeskätt piirid raha, näiteks nukkvõllikomplekt Kent Camsilt maksab umbes 500EUR, aga mingil määral käepäraseid muudatusi ma kindlasti teen. Esimese mulje põhjal tundub kõige mõistlikum olevat üsna konservatiivne
porting koos paremini voolavate klappidega (kahjuks ei sisalda David Vizardi raamat pritsekaasi, selle kohta info kogumine veel käib) ning paremini voolav väljalaskekollektor, surveastme kohta otsustan veidi hiljem (sain pritsekaane vastavad parameetrid alles täna kätte ja pole veel lähemalt uurida jõudnud). Selle eest, et mootoris süttiks õigel hetkel õige kogus kütust (ja et midagi keerulist saaks vajaduse korral jukerdada), hakkab hoolitsema MegaSquirt. Eesmärgiks ei ole niivõrd mingi erilise võimsususe saavutamine, kuivõrd oskuste ja kogemuste kogumine, et kunagi võiks ka mõne korraliku mootori kokku panna. Aga noh, kui võimsust peaks siiski lisanduma, siis loodetavasti tänavamootorile sobilikult madalatele pööretele.
Sisustuses on plaanis parandada mootorimüra summutust ja ehitada originaalse RS2000 oma kopeeriv keskkonsool. Muu on vaja lihtsalt korda teha. Väikese tuuningu elab üle ka pagasiruum, kuhu tuleb praktilistel kaalutlustel automaatselt süttiv valgustus, vajaliku varustuse jaoks (ohukolmnurk, tungraud, tööriistad jne) pesad/kinnitusvahendid ning polsterdus.
Juba poolpidusena, nagu ta hetkel on, on Ford Escort Mk1 täiesti suurepärane
daily driver ning loodetavasti tugevdavad kõik muudatused tema häid külgi ning elimineerivad üksikud nõrgad. Varuosad on odavad, neid ei kulu palju, remont on lihtne... ma ei kahetse oma valikut.
teie escortofiil