GAD Kirjutas:kas on mingi muu moodus vanat sumpat ümber ehitada?
Summuti tööpõhimõte seisneb selles, et väljuv gaaside juga suunatakse ühest kambrist teise läbi peente aukude gaasijoa liikumissuunda kambrist kambrisse liikumisel mitu korda väga järsult muutes. On gaasijuga kõik nimetet kambrid läbinud, liigub ta silindist väljunud tõukelise liikumise asemel ühtlase voona, st ei too endaga kaasa märgatavat plärinat. Maakeeles nimetatakse neid väikeste avadega vaheseinu sõelteks. Ja tsiklitel on summuti tavaliselt konstrueeritud nii, et selle nn sõelaosa saab summutist tagaosa eemaldades välja võtta.
Põhimõtteliselt ei ole igasuguse summuti ehitamiseks/ümberehitamiseks vaja muud, kui lehtterast, giljotiine/relakat, (traat)keevitust ja veidi lukksepaoskusi. Ja puuri väikeste aukude puurimiseks
Ja leidlikkust
Ning järgida tuleb paari lihtsat tõsiasja. Esiteks - fikseeritud kubatuuri korral peab ühest kambrist teise viivate väikeste aukude summaarne ristlõige olema konstant (selle saab maha mõõta mõne sama kubatuurilise aparaadi summutilt). Teiseks - kambrite maht ei tohi olla teatud mahust väiksem (saab ka ehk kuskilt snitti võtta). Kolmandaks - kambrite arv ei tohiks olla väga väike.
Edasi - ainult leidlikkust ja metallitööd
Et teha kambrid, nendevahelised avad ja anda asjale mingi vaadatav väliskuju
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel