Escort Mk1

Autoleht pidi neid sponsoreerima, ju siis seal kuulutavad ka. Kui midagi rohkem teada saan, siis teatan siin foorumis suuremalt ka, Vaba Teema all.
Vasta

http://www.autoleht.ee/synnipaev/yritus.htm
Vasta

Oi jummal, selline üritus siis hoopis...

Tsitaat:Pikk sünnipäevakontsert: Dynamint, Kemo, Boogie Company, PS!Troika, Pasadena, Slide Fifty, 2 Wild, Sulo, Iris, Mad Masterz ja lisaks üllatus-peaesineja!
Tsitaat:Mudelautode näitus ja müük Digimaailma telgis.
Tsitaat:Lauluväljaku Lasnamäe poolsel alal toimub samal ajal ka Kennelliidu rahvusvaheline koertenäitus.

Ma ausalt öeldes arvasin et on ikka midagi asjalikumat, mitte selline palagan. Aga noh eks näis...
Vasta

Eks ikka, bändid ja muud tegelased tahavad raha ja topivad end igale poole ja nii rikuvad kogu ürituse asjalikkuse ära.

Maamees linnast.
Vasta

Vaevalt need bändid end ise kuhugi topivad, pigem on ikka asja taga korraldajate soov teha kõva pulli ja palagani. Tõsiste petrol head\'ide hulk on vist liiga väike et neile midagi spetsiaalset teha. See üritus on ilmselgelt suunatud keskmisele tõusikperekonnale - esindatud on majavalve, carstop, proovisõidud uute autodega, koerad, lastenurk, blaablaablaa... ma ei imestaks kui knapasnah pakuks veel kuskil platsinurgas oma laenu ja liisingu jura ja Saku paneks õlletelgi püsti Smile Puhas laat ja äri, ei midagi erilist.

Samas huu keers, ega sinna minek pole ju kohustuslik Smile Anoh natuke ärakasutatu tunne on, hõiskasin suure õhinaga et tuleb selline lahe autoüritus ja selgus, et paksude ärikate kogupere ringitöllerdamispidu hoopis, kus võib-olla on mingi pisike nurgake ka fännidele.
Vasta

Tundub, et on jälle paras aeg väikeseks kirjatükiks.

Kõige tähtsamaks vahepeal tehtud tööks on kahtlemata RS2000/Capri esipüstikute paigaldamine, nende (ja etteruttavalt ka RS velgede) eest suur tänu Waxile, kes ülilühikese etteteatamisajaga need teisest Eesti otsast kohale organiseeris. Pidurdusvõime paranes tohutult, samuti olid püstikutes olevad amordid piisavalt korralikud, et neid vähemalt mõnda aega kasutada. Ma ei arvanud ka enne, et Escort oleks halva juhitavusega, aga nüüd on see lausa suurepärane. Ainukeseks puuduseks on Capri vedelavõitu vedrud, need tuleks jäigemate vastu vahetada. Vaimusilmas nägin ka juba coiloverite ehitamist, aga see plaan on hetkel kaalumise faasis, praegune lahendus on ka täiesti okei.

Waxi põhjatutest varudest ilmusid minu garaazhi ka 4 Fordi originaalset RS valuvelge, nende paigaldamine on samas üsna keeruline, kuna rattad ei tohi hakata vastu koopaid käima ja samas ei tohi rehvid 6\" velje jaoks liiga kitsad olla.

Kuna keegi eelmistest omanikest oli hakkama saanud vägiteoga, mis seisnes stabilisaatorvarda kõveraks sõitmises, siis selgus rataste asukohta mõõtes ka stabilisaatorvarda vahetamise vajadus. Sirge varda eest tuhat tänu Rustangile! Antud operatsioon likvideeris mitmed kolinad ja anomaalsed pinged esisillas, tulemuseks parem stabiilsus maanteekiirustel. Varras sai ka uued puksid.

Nädalavahetusel käisin Tabasalu ringrajal, auto käitumine oli vähemalt minu napi kogemustepagasi taustal väga hea ja sellest tulenenud eufoorias registreerisin end ja Escorti mai lõpus toimuvale Open Trackile. Loodetavasti peab masin ikka vastu.

Mootoriehituse poolel tuleb tihedast ajagraafikust tulenevalt ilmselt mõningaid kompromisse teha, aga eks seda näeb täpsemalt lähinädalatel. Kuna pikki õhtuid kestev juppide puhastamine, luubiga pragude otsimine, kokku sobitamine, lõtkude mõõtmine ja muu selline ei ole just väga glamuurne tegevus, siis ei hakka seda siin praegu pikemalt kirjeldama. Kui mootor koos on, siis ehk on midagi huvitavamat ka rääkida ja äkki ka mõni pilt tekkinud Smile

Kui keegi teab mõnda head kohta, kust saaks väikestes kogustes kõikvõimalikku plekki, torusid (ka roostevabu), karprauda jms osta, siis ma oleks info eest väga tänulik.

stay tuned

Jesper
Vasta

[Pilt: 2.jpg]
[Pilt: 3.jpg]
[Pilt: 4.jpg]
[Pilt: 5.jpg]
[Pilt: veljed2.jpg]

Rohkem nagu polegi midagi öelda. Aeg tiksub armutult Sad
Vasta

assanuga kui sügav karter. Sinna mahub vist 10l õli Smile
mis värviga plokki võõpasid? Millega puhastasid?
ega see aluplokk pole? Kudagi kahtlaselt sile paistab Wink

jõudu
Vasta

Karter on sügav jah ja see on ka probleemiks, kuna esiteks ei mahu karter ise autole alla ja teiseks on õlitoru nii totakalt tehtud, et koos karteri ümber tegemisega tuleb see ka ringi teha. Ilmselt teen sinna alguses lihtsalt mingi kummijupi vahele, millega on hea mängida ja hiljem vajaduse korral saab kapitaalsemalt teha.

Värvisin nii: alla purgitäis kuumakindlat ahjukrunti, peale purgitäis tavalist värvi ja kõige peale paar kihti lakki. Värvimisseadmete puudumise tõttu kõik sprayd. Eks näis, kuidas vastu peab. Plokk on ikka malmist ja see ainult tundub sile, tegelikult lähedalt vaadates on ta üsna krobeline ja mitte väga ühtlaselt värviga kaetud. Aga noh, arvestades asjaolu et ma ei tahtnud sellele liiga palju aega kulutada on tulemus täitsa hea. Puhastasin Prismast ostetud drelli otsa käivate traatharjade komplektiga, mis vastupidiselt ootustele tegid väga head tööd. Relakaga midagi eriti teha ei saanud, kuna plokk on üsna keerulise kujuga. Õlist sain lahti Fairy, Ajaxi, white spiriti ja suure nühkimisega.

Igaks juhuks mainin veel, et kogu see värvimise asi sai ette võetud, kuna minust mitteolenevatel põhjustel ei saanud tehniliste töödega edasi minna. Prioriteediks on endiselt auto valmimine, mitte hunniku ilusate juppide tootmine Smile
Vasta

Kuna minust mitteolenevad põhjused kasvasid mitme ebatõenäolise sündmuse kokkulangemise tõttu üllatavalt suureks, siis pühapäevaks auto siiski uut mootorit ei saa. Läheb ilmselt veel nädal-kaks. Samas saab nii ära jätta mõned sunnitud kompromissid... aga kahju on natuke ikkagi. Vaim oli valmis ööd-päevad läbi garaazhis tegutsema ja 13ndal, kui vaja siis ka 18ndal või 23ndal tunnil lõpetama, aga midagi pole teha. Eks järgmine kord...

Vahepeal tegelesin kummiprobleemiga ja tulemus on, et ette vist saab 185/60 R13, mis peaks enam-vähem koopasse ära mahtuma. Kui veab Smile 185/70 igatahes hakkab vastu tiivakaare kõige kõrgemat osa käima, mis on selles suhtes kõige tobedam koht, et sinna päris relakaga ruumi tegema ei hakka. Noh, tõele au andes käis ta alguses ka tiivakaare alumise esimese serva vastu, aga ülalpool mainitud instrument lahendas probleemi Wink Õnneks on need alumised osad sellise kujuga, et peab ikka totaalne Escorti friik olema, et seda väikest ratsi avastada. Taha tuleb 185/70, mis ilmselt teravdab tänu madalatele esivedrudele juba praegu kummitavat caster\'i probleemi, aga välimusele peaks väägagi hästi mõjuma. Eks tuleb kunagi vedrupüstikute kinnituskoht reguleeritavaks teha.

Kuna ma ei raatsinud autost ka talvel lahkuda, siis on tekkinud vastikult palju kohti, kus rooste värvi alt välja kumab. Mulle endale on nende suhtes tekkinud teatav möödavaatamise harjumus, aga kruiisil teiste sõidukeid uurimast tagasi enda auto juurde kõndides torkas värviparanduste vajadus ikka väga karjuvalt silma. Ilmselt pole pääsu, tuleb talveautoks mingi keskpärane liikur hankida, kuigi ausalt öeldes on talv niigi nõme juba ilma selleta, et veel mingi muu autoga liiklema peab.
Vasta

Tere
hoho lõpuks viitsisin ära regada. Kohe lust vaadata kuidas oma vana moto uues keres uut elu elama hakkab selline nostalgia tuleb kohe hinge. Kas tellisid \"tjuuningjubinad\" ära? Nagu aru saan siis OT ajaks valmis ei saa aga ehk OMC\'le tuled näitama?
Igatahes edu ja jälgin huviga kuidas projekt edeneb.
Vasta

Ei, nukka ei tellinud veel ära, kuna kahtlused on hinge pugenud. Ma pole seda siin teemas maininud, aga muidu oli plaanis paigaldada Kent Cams FR34, duration 263, lift .499\". Aga ma ei tea, äkki on seesama .499 lift siiski tiba radikaalne, arvestades et originaalklapi läbimõõt on ainult 1,654\". Väga hullult mööda sellega panna ei saa, duration on üsna konservatiivne, aga siiski ei tahaks mootori hinda lambist kahekordistada, võites ehk mingi 10bhp kuskil pööreteskaala tipus. Ehk siis halvim variant on see et erilist kasu sellest asjast pole ja peab juurde investeerima, näiteks suurematesse klappidesse. Mis on ilmselt valusalt kallis.

Mõtlesin kaane ära portida ja siis võimaluse korral Windorfi mõõtma minna. Seal peaks saama erinevate klapitõusudega mängida ja vaadata, mis õhk täpselt teeb.

No ja lisaks muidugi see et kui ikka pappi pole siis on raske midagi tellida või teha Wink Samas ma olen päris palju kulukaid lollusi tegemata jätnud tänu sellele, et kähku teha ei saa ja viivitamise käigus selgub mingeid fakte, mis seavad asjad uude valgusesse. Loodetavasti on ka antud juhul mõttepausist kasu.

Ma arvan, et soodsal juhul võiks nädala pärast tõesti asja esialgselt stockina kokku panna ja ringi sõitma hakata, tuunimiseks ostan ilmselt lihtsalt teise kaane juurde. Suvi tuli kuidagi kähku see aasta Smile
Vasta

PAlju sa üldse jõudu tahad oma escost välja saada? Üks kord juba küsisin coosy installi kohta aga siiski kas pole sellel mõelnud? Või siis RS2000 moto install. PAnen mõned cossy lingi nii hamba verele ajamiseks. Krt kas cossy alumine osa pole mitte sama mis tavalisel 2.0 sirtsul?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?V...eName=WDVW

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?V...eName=WDVW
Edu.
Vasta

Cossyl peaks olema teistsugused kolvid-kepsud. Ma peast ei mäleta, vaata Hammilli raamatust, ta seletab seal pikalt laialt. Iseenesest kaas peaks bolt-on olema.

Jõu kohta ei oska öelda, kui näiteks 140bhp tuleks lõpuks, siis ma oleks täitsa rahul. Iseasi on see, et kuidas seda mõõta - iga mõõteriist on ju erinevalt kalibreeritud, erinevused on metoodikates jne, seega on see number suht lambist võetud. Aga noh, düno näit ei ole mingi lõplik tõde, see on ainult tööriist nagu iga teinegi. Timeslip on samas halastamatu. Mis eeldab ka näiteks seda, et vedrustus on kenasti timmis, kummid on korralikud ja juht oskab sõita.

Eks kui see mootor valmis, saab mõelda kangema tehnika peale, surveastet tõsta, overlapiga nukad jne jne. Tahaks lihtsalt oma ämbrid odava ja romulate poolt toetatud tehnika peal läbi kolistada, enne kui kallist eksootikat tellima hakkan. Iseenesest mootoritoorikud ei maksa ju suurt midagi, panen ühe peale ja ostan talvel ehitamiseks teise kõrvale. Pärast swappimine on ühe õhtu töö.

Aga see kõik on hetkel veel üsna kauge tulevik.
Vasta

Kui sealt minu vanast need 85kw kätte saad mis seal Fordi andmetel olema peaksid siis peaksid need sede esco\'t ikka mehiselt esimesed 2 nädalat liigutama siis tahad sa juba võimsamat Smile. Kõrvalt õpetada on väga lihtne tee seda ja toda Smile. Pead soodalt kuskilt RS2000 moto välja otsima. Endal oli peale pauku vaja kiirelt enda omast lahti saada, et ei saanud RS2K motot rustangilegi müüdud(oli ka kommunikatsiooni proble aga see selleks). Igatahes loodan, et kui valmis saad teed mulle poovisõidu Smile kui kuskil üritusel trehvame.
PS kollane plokk on väga bro.
Vasta

Kuna viimasel ajal on sagenenud igasugu noorte kõvatajate \"ostupakkumised\", siis panen selle jama ennetamiseks tulevikus siia kirja oma vastuse:

See auto ei ole müügis. Kuid, nagu igale asjale, on ka sellele autole loomulikult võimalik teha pakkumine, millest ei saa keelduda. Samas on sellise pakkumise piir minu puhul naeruväärselt kõrge, palju odavam, lihtsam ja muretum on võtta lahti nettiauto.com või mobile.de ja sealt endale sobiv liikur välja valida, mitte minu postkasti spämmida teadetega selle kohta, kui loll ma olen et turuhindadest midagi ei tea. See auto POLE turul ja seega ka mitte mingi totaka lehmakauplemise objekt. Punkt.

Kurb, et selliseid asju siia kirjutama peab, aga inimeste mühaklikkus on ikka piiritu.
Vasta

Nii, hädasti oleks vaja selliseid asju:

* 2,0i OHC Pintole (Sierra ühe nukkvõlliga mootor) jagajat
* samale mootorile nii generaatori kui väntvõlli otsa käivaid kiilrihma rattaid
* Volvo 2xx neljasilindrilisi esipidurisadulaid, ventileeritavale kettale
* mingit elektriventilaatoriga radiaatorit, näiteks Lada oma.

Pikemalt projekti edenemisest kirjutan natuke hiljem, aga üldiselt võib öelda et the force is strong with this one [Pilt: bouncing.gif].
Vasta

Jesper,

Sa ju tead, et mul igasugu Pinto kola vedeleb Smile
Rihmarattaid peaks olema, on ka Mk1 radika külge kruvitav elektrivent ja hea õnne korral leiab ka miskisuguse jagaja. Astu läbi Wink
Vasta

Mul vedeleb fiat 127 el vent kui peaks sobima aga ma ju tartus. Loodan siis varsti juttu/pilte. OT\'ks saad ikka valmis. Vaatasin, et olid juba ära reganud. Peab siis ka oma taguotsa saugale vedama ja oma silmaga vaatama mis, kas ja kuidas on. Seniks edu
Vasta

Jesper Kirjutas:* mingit elektriventilaatoriga radiaatorit, näiteks Lada oma.
Jesper, enne radika hankimist soovitan vaadata, kummalt poolt peale-mahajooksud käima peaks. Muidu pead veel lõpuks mootori teistpidi peale panema - või mis veel kõige hullem variant - mootori risti panema Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne