karukoobaz Kirjutas:mul jup2´l 1971 kasutusel 3,5x19- kas see mõõt oli juba tehasest tulles?
Loe mu vastust #2 korralikult. See mõõt oli IZidel algusest peale ehk siis juba DKW NZ 350 ajal. Tegelikult olid kolmepoolesed DKW-d juba varem minu mäletamist mööda sama rehvimõõduga. Ehk siis - nii IZ 350, IZ 49, IZ 56, IZ Jupiter (Jup 1 ei saa öelda) kui ka IZ Planeta evivad kõik sama rehvi- ja veljemõõtu. Vähemalt kuni 1970ndate esimese pooleni.
Kuna kõik nimetet IZid on DKW NZ 350 edasiarendused (v.a. ehk Jup, kus seda tuleb kahepotilisuse tõttu võtta mööndustega), siis
kõikidel IZidel alates 1940ndate keskpaigast kuni 1970ndate alguses oli sama rehvimõõt. Vanematel väikestel DKWdel oli see vaid teine, nt minu 1936. aasta DKW Sport 250-l (SB 200 teise mootoriga isend) käis tehasest 3 x 19\". Aga venelased tõid 1945-46 reparatsiooni käigust Saksast ära vaid kolmepoolese tootmisliini, 200-250sed jäeti rahule...
karukoobaz Kirjutas:ja siish ikka tuleb korvile sama velg panna, või on väga pahasti kui 18 panna?
Kui rattal endal on 19\" rehvid ja korvil 18\", siis võib paigast minna korvi reguleering. Selle saab muidugi paika ajada, kuid siis jääb korv veidi inetult kaldu, sest ratta raadius on poole tolli võrra (12,7 mm) väiksem.
Seetõttu soovitan ikka ka korvil kasutada sama rehvimõõtu. Kuigi... vast saab ka korvi raami (kinnitusi) veidi ringi teha vahetükkidega, et korv otse istuks, aga kas sellel on mõtet... 19\" rehv/velg on ju masslevinud
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembri lõpuni avatud L.P 11-18