Postitused: 52
Teemad: 23
Liitus: Jun 2007
Maine:
0
Olukord järgmine,et kui aku seisab rohkem kui ööpäev,siis starterit vedada ei jõua,aga kui natuke laadida siis töötab küll ja hiljem starderdab normaalselt.Vaatasin purkidesse sisse ja selgus et sees on hape punakaspruuni värvi.Kas aitaks kui vahetada hape uue vastu välja või keerab asja veel hullemaks?
Postitused: 614
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Vaata,et setet ei oleks.Muidu võib proovida küll poolsurnut elustada. Paar-kolm liitrit akuhappe valmissegu ei maksa kole palju.
Postitused: 614
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Mismoodi?Keerab tagurpidi ämbri kohale avatud korkidega ja näebki.Näeb ka seda kas plaadid pudedad ja turses.Ning võtab otsuse-kas paagitäis bensiini või 6 õlut.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Keerab tagurpidi ämbri kohale ja keerab aku pe..e.
Igal akul on setet põhjas. Küsimus on, kui palju teda on. Kui sete ulatub üle ribide, millele plaadid toetuvad, siis lähevad plaadid lühisesse. Kui nüüd see sete kukub keeramise ajal plaatide vahele, siis võib suure tõenäolisusega aku isetühjenemine veelgi suureneda. Muidugi saab setet dest veega välja pest ja muid nippe teha aga see on moest läinud.
Oled sa Rollfiks ise ühtegi akut remontinud? Kui sina oled, oled sa siis kindel, et Sohver sellega hakkama saab. See ei olegi nii lihtne.
Postitused: 614
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Kui aku nii odav on,siis ei ole kaotus ju suur.Sohver ei pea ju remontima.Kaotada on kõige rohkem mõned õlled ja vana aku.
Paar akukest elule äratanud ja vähe lappind ka.
Postitused: 976
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
rollfix Kirjutas:Mismoodi?Keerab tagurpidi ämbri kohale avatud korkidega ja näebki.Näeb ka seda kas plaadid pudedad ja turses.Ning võtab otsuse-kas paagitäis bensiini või 6 õlut.
Paagitäis bensiini hinna eest ei hakkaks ma küll sääl seda kandilist plastmassist väga sööbivat hapet täis kasti, mis voolu annab, keerutama ämbri kohal. Eriti veel kui hape on lenduv ning sissehingamisel kohe mitte hea,pluss kui peaks riietele möni tilk lendama, siis mul on küll oma tunkedest kahju (tunked maksavad rohkem kui uus aku).
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 52
Teemad: 23
Liitus: Jun 2007
Maine:
0
Tänan nõuannete eest.Seda,et akut dest veega pestakse seda olen kuulnud ja kasutatakse siis kui akut konserveeritakse,ehk jäetakse kauemaks seisma.Aga aku ju liigub ka sõidu ajal ja see vibra peaks setet lahti raputama pidevalt.Kas on kogemusi et setet saab välja pesta?
Postitused: 10,599
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
125
Kõike saab. Iseasi, kas see vaev end ära tasub...
Kui aku purkide täiteavade alumine serv on purgi laest madalamal (ehk aku purk ei voola tagurpidi keeramisel mitt etühjaks, vaid sinna jääb mingi kogus ainet ava serva taha), siis vaevalt see sadegi sealt viimseni väljuma nõus on.
Mina olen üritanud ja saanud väga lühiajalise tulemuse... Tavaaku korral ei hakkaks isegi mitte kaaluma. Nagu ülalpool mainiti, ohtlik ja tülikas tegevus. Mingi eriaku korral võib kõne alla tulla...
Postitused: 5,782
Teemad: 734
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Üldiselt sai lahti võtta neid akusid, millel plaadid olid kinni valatud pigiga (klassikalised vanad vene akud). Terassae lehega saeti erinevaid purke ühendav tinariba pooleks, pigi kangutati kruvikeerajaga ära ja tõsteti purk välja. Soga pesti akust välja ja asi läks tagurpidi kokku tagasi.
Tina "keevitati" kokku, kuumaks aetud pigiga valati akupealne jälle üle ja enam-vähem kasutuskõlblik aku oligi olemas.
AGA: selline töö oli mõistlik vaid endise ENSV elukeskkonnas, kus akud olid suurim defitsiit ja vanade isendite eluiga tuli maksimaalselt pikendada. Kaasajal sarnaneb see kondoomi pesemisele ning lappimisele sarnase tegevusega. Seda võib teha, aga milleks?
Eraldi teemaks on ärapõlenud akuklemmide taastamine. Seda saab teha ja tehakse.
Minu soovitus: korja finantsid kokku ja osta uus aku. Jääb ära palju mõttetut sebimist. Eriti veel arvestades läheneva külma perioodiga, kus väsinud akude nõrkused veelgi paremini välja tulevad.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 2,005
Teemad: 234
Liitus: Jan 2003
Maine:
3
Üldiselt on kondoome ka võimalik korduvalt kasutada, aga ...
Kui aku on "ära kukkunud" siis on selle koht emexis ja uue saab hästivarustatud poest, võimalus veel, et mingi koormus akul peal ja tõmbab tühjaks.
Dad.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
dad Kirjutas:Kui aku on "ära kukkunud" siis on selle koht emexis ja uue saab hästivarustatud poest
Kui nüüd rohelist mõttelaadi kultiveerida, siis diiselsõiduki käreda talvekülmaga ära kukkunud/väljapraagitud akut ei pea kohe emexisse (loe: konteinerisse) sokutama, mõnel õhema rahakotiga inimesel võib tast abi olla: selline aku on suuteline veel mingi aeg käivitama mõnd bensiinimootoriga sõidukit või aiatraktorit jne.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 10,599
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
125
Huvitav kogemus oma autopargist.
Diislile lahjaks jäänud aku käivitab bensiinimootoriga autot üsna edukalt. Esimeste korralikumate külmadeni, siis hakkab jälle jant peale. Aga suveakuna olen korduvalt sihukest poolpidust kasutanud. Ega nendega just eriti kindlalt end tunda saa, kuid enamasti on need üllatavalt sitked!
Postitused: 55
Teemad: 9
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Huvipärast küsiks, et mis firma akut eelistada? Ise olen oma liikuritel Raylight'i kasutanud.
Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
Postitused: 323
Teemad: 33
Liitus: Jun 2007
Maine:
7
Mul isa juures oli auto aku, mis enam autot käima ei tõmbanud. Läks Belarussi peale ja käivitusmootoriga laseb juba mitu head aastat, isegi talvel.
Postitused: 1,190
Teemad: 22
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
Kui ikka aku on kutu siis on kutu ja ei aita siin ei ussi- ega püssirohi. Mul pidas Mosse originaalaku (aastast 1989) vastu 11 aastat. Viimase aasta oli Kadeti peal. Siis sai mõlemale autole uus aku peale ostetud: kõigepealt Mossele(1999), aasta hiljem Kadetile (2000). Mõlemad täpselt samasugused Excide'i akud. Too, mis sai Kadeti peale (seega aasta uuem) pidas vastu 4 aastat ja seega juba ammu looja karjas, aga teine, olgugi et vahel aasta aega laadimata sisuliselt õues seisnud, tõmbab siiamaani T-25 traktori kenasti käima.
Puruks ja pool pööret tagasi!