Projekt: JUMZ EO 2621-Turbo ( ЮМЗ ЭО-2621)

(29-04-2013, 23:49 PM)hannest Kirjutas:  Mis see "Ksf" eesliide peaks tähendama, mida te igalpool igale kasutajanimele ette panete?

Kaasfoorumlane Smile

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

Jumzi juures suuri muutusi toimund pole, lihtsalt ei leia seda aega hetkel. Aga suureks abiks on see masin kindlasti...

Viimane suurem möllamine oli soost vanametalli vedu, töö tehtud kiirelt ja korralikult...

Paar viletsat pilti ka vahepalaks

               

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Kerge stiilinäide töödest jumziga...

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(04-10-2012, 20:13 PM)MAZ Kirjutas:  Kus kandis selle masina taaselustamine toimub?

see on sinine planeet.
See on Maa.
Päikese kuldseis kiirtes pöörleb ta
peatumata.
See on sinine planeet.
See on Maa.
Elame Keral.
Kui liivateral
on mõõtmatus kosmoses ta.
Elagu Maa!





Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Tere ja tühja sellest Vennaskonnast aga huvitab hoopis see lugu.
"Viimane suurem möllamine oli soost vanametalli vedu, töö tehtud kiirelt ja korralikult..."
Ei ole ise suurem asi metallikorjaja aga ikkagi huvitav:Mis metalli seal soos niipalju vedeles? Kas miskit juba esimesest vabariigist või kõik nõukaaegse pohhuismuse tagajärg? Kas kõik kolu turbatööstusega seoses vms? Noh huvi pärast küsin.Olen ka soodes/rabades käind aga metallikolu otsa pole sattunud.
Vasta

(01-06-2013, 23:09 PM)krossifänn Kirjutas:  Tere ja tühja sellest Vennaskonnast aga huvitab hoopis see lugu.
"Viimane suurem möllamine oli soost vanametalli vedu, töö tehtud kiirelt ja korralikult..."
Ei ole ise suurem asi metallikorjaja aga ikkagi huvitav:Mis metalli seal soos niipalju vedeles? Kas miskit juba esimesest vabariigist või kõik nõukaaegse pohhuismuse tagajärg? Kas kõik kolu turbatööstusega seoses vms? Noh huvi pärast küsin.Olen ka soodes/rabades käind aga metallikolu otsa pole sattunud.

Selle aksiooni liigitasin "Vabastame isamaa sotsialismi saastast" kampaani alla... Wink Gaz 53 furgoon, ränkraske utm ader, tünnid, plekikosud, raamid jms. Naabrimemm sai suveks aiataguse korda ja muruniitmiseks kapitali... Wink Miskit huvitavad sealt ei leidnud, ziguli orginaal pakiraam jäi alles, ehk kellegil vaja. Täitsa korralik teine... Smile

Pehmel pinnal sõit tõi välja jumzi puudused, esiteks on vaja kiiremas korras ka ette topeltrattad paigaldada, teiseks peaks ekskavaatori hüdropumba veo väntvõlli otsast võtma, et ka lahutatud siduriga end edasi saaks aidata. Hetkel on kopaga masina edasi aitamine paras porno.. aga saab hakkama.

Jumz on kasutusel peamiselt seal, kus raskem tehnika hätta jääb ning kus JCB 9.5 tonni otsapidi uus meremaale vajuda tahab...

Turbo paigalduseks on ka kõik vajalik vahepeal valmis tehtud, hetkel aga kiire käes ja aega vähe. Õhufiltri sain ka just soomest uue, suur pappelemendiga Atlas Copco filter.

Kui nädala pärast kodumaale tulen, siis kõigepealt võtan selle jumzi istme ja viskan kogu täiega põõsasse... siis peaks minema üles korjama ja veel kaugemale viskama. Rolleyes
Ei mahu sellega normaalselt ümber keerama, servad on tervad ja jalad pidevalt marraskil. Kaalub ka omajagu, ühesõnaga mõtetu kärakas. Tuleb teha väike raam alla ja korralik lääne iste paigaldada. Käetugedega oleks hea, aga jällegi on vaja võimalikult kompakset lahendust.

Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Endale ostsin Tallinnast Suur-Sõjamäel asuvast lammutusest mingi bussi juhiistme. Igatpidi õhkvedrustatud, reguleeritav ja soojendusega. Ringi saab ka keerata. Maksis see 100 euri, aga on ka kallimaid. Ainuke häda, mis mul sellega oli - t150 salongi see oli natuke liiga kõrge ja tuli mõningad muudatused teha, et rooliratas vastu kubet ei hõõruks. Jumzi kabiin on vast natuke kõrgem, aga üle tasub mõõta, sest ostes pole peale vaadates selle pealegi tulnud, et ta nii kõrge on
Vasta

Jumz on pidevalt rakkes ja toimib kenasti, suuremaid prohmakaid pole juhtunud, sellepärast ka siin teemas selline vaikus. Eks pikad talveõhtud garaasis on asjaette läinud järelikult... Toungue

Kuna jumze koguneb platsile nagu seeni peale vihma, siis rehvidega on kitsas käes. Hetkel tunnen kõige rohkem esimestest laiadest rehvidest puudust, võiks olla siledama mustriga et väga murukamarat ei lõhuks.

Alternatiive võib julgelt pakkuda. Vene rehv sobib kenasti, metsas käimist palju ja pehmed rehvid ei kesta kohe üldse....

Eriti hea kui on koos veljega, kilpe saan alati ise ringi teha...

Näide ideaalist...

[Pilt: 2115759596.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Mõned tähtsusetud küsimused Jumz traktorite kohta tekkinud kuna olen trehvanud nii mõnegi jumziga sõitma.1 Miks paljudel müügis olevatel vanadel traktoritel on puudu need mootori kapoti ülemised küljeplekid. 2. Miks on puudu kõigil jumzidel mis on kandilise ninaga armaruuri pealt see aku ja geneka punane kontroll lamp.Oli olemas suunatule roheline ja kaugtule sinine kuid seda vajalikku punast kontrolllampi polnud millegi pärast lisatud. Vanadel ümariku ninaga 70 kümmnendatel toodetud masinatel oli ometigi see punane lamp olemas.Jube tüütu kui unustad massi sisse ja siis hommikul aku tühi , samuti ei saa aru kui geneka rihm pureneb või lakkab laadimine. Alles 1990 aastate osadel punastel masinatel ilmus see punane kontroll lamp koos tahhomeeteriga armatuuri . Seda viimast pilti ei leidnud uuemast armatuurist kuigi ise oma silmaga olen näinud et punasel soolo jumzil oli tahomeeter ka armatuuris .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Laadimis tule kadumine on seletatav vist generaatorite uuenemisega ja "tabletiga "generaatorite kasutusele tulemisest. Kõige lihtsam on paigaldada õlisurvele tule andur ja tuli armatuuri.
Vasta

(19-06-2013, 01:30 AM)E303 Kirjutas:  1 Miks paljudel müügis olevatel vanadel traktoritel on puudu need mootori kapoti ülemised küljeplekid.

Mul on sellele küsimusele omapoolne sarkastilisevõitu vastus olemas: nõukaja pärand. Õige kolhoosiaegne tehnikamees lihtsalt pidi igasugused katteplekid laias kaares ära loopima. Kui katteplekk tuli mingil põhjusel ära võtta ja pärast tagasi panna, siis enamasti on plekk lihtsalt minema visatud, et ta ei segaks. Ma ka otsisin enda traktorile neid plekke. Leidsin ühe vanamehe kuurialt ja ta oli pea keeletu, et keegi veel sellise jama vastu huvi tunneb Smile
Vasta

Noo eks nende plekkide kinnitus oli ka omaette pornograafia... Eks ole neid küljest kukkunud ja rataste alt läbi käinud, niisama minema visatud ja kuhugi maha unustatud... Endal plekid olemas, aga külge pole neid pannud. Kolisevad ja plärisevad seal niisama, parem olgu ilma. Talve viskab nagunii kasuka üle, mingit reaalset otstarvet neil nagu polegi.

Magneetosse jookseb vesi nagunii, selle vastu aitab ainult kilekott... Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(19-06-2013, 08:57 AM)Envir Kirjutas:  
(19-06-2013, 01:30 AM)E303 Kirjutas:  1 Miks paljudel müügis olevatel vanadel traktoritel on puudu need mootori kapoti ülemised küljeplekid.

Mul on sellele küsimusele omapoolne sarkastilisevõitu vastus olemas: nõukaja pärand. Õige kolhoosiaegne tehnikamees lihtsalt pidi igasugused katteplekid laias kaares ära loopima. Kui katteplekk tuli mingil põhjusel ära võtta ja pärast tagasi panna, siis enamasti on plekk lihtsalt minema visatud, et ta ei segaks. Ma ka otsisin enda traktorile neid plekke. Leidsin ühe vanamehe kuurialt ja ta oli pea keeletu, et keegi veel sellise jama vastu huvi tunneb Smile-------------------------------------------------------------------------
E-303. Noh jh väga õige tähelepanek sest kui meenutada siis näiteks paljudel vene viljakombainidel puudusid kaitseplekid mis tõenäoliselt olid remontide käigus ära võetud ning tagasi polnud viitsitud panna . Tihti isegi uuemad eniceid ja donid töötavad täielikult või poolenisti ära võetud kaitseplekkidega. See on täitsa ohtlik ka kombainerile kui näiteks puudub nival see kaitsekate mis asub seal redeli juures kust saab kabiini.Tuule hoog võib viia särgisaba otse seal pöörlevate hammasrataste ja rihmade vahele. Mäletan Ksf krossifännil oli kuskil teemas kommuuna aegne pilt kus põllul töötavatel nivadel puudusid kõik kaitsekatted.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Jaanipäev, aasta valgeim öö, eestlase tööpüha.

Kes niidab, kes koristab, trimmerid põrisevad ja möll käib. Eestlane valmistub võidupühaks vedades kokku liha ja humalat, et juba teada tuntud viisil tähistada Eesti võitu Landeswehri üle 1919 aastal.

Üks loll oma jumziga arvas et täna on hea päev kände juurida ning maakivi kamakaid hunnikusse lükata... Puhkepäeval töötegemine - juba eos on see idee hukule määratud. Ei olnud tänanegi päev mingi erand.
Hunnikute otsas turnides suutsin kaks käiku nii korralikult sisse saada, et isegi Jürgen Veber ei suuda siinkohal seda lahti harutada. Tagumine käik sai kergel "üle p%%&#e" välja tõmmatud ja kohe kolmas sisse... Toungue BLIN...
Nüüd on tagumine sees ja kolmanda kahvel on täiesti ääres kuskil surnud ala peal, et välja ei saa mitte kuidagi.... Käigukangi võtsin pealt ära ning nuperdasin kummiheebliga päris tükk aega, ülejäänud kahvlid liiguvad, aga tagumine käigu ka kolmanda käigu kahvlid ei liigu mitte kuhugi... Rolleyes

Tuleb vist ülemine kaan täiesti maha võtta... Toungue Eks siin jällegi õppetund, et kiirustamine ei anna veel ajalist kokkuhoidu.

Head jaanipäeva mulle! Toungue


Ja teistele ka!!! Big Grin Wink Rolleyes


       

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

[quote='mlsluik' pid='313665' dateline='1371897123']
Jaanipäev, aasta valgeim öö, eestlase tööpüha.

Head jaanva mulle! Toungue



Võimet midagi kiiresti teha loeb selle võime omanik alati väga väärtuslikuks, pööramata sageli vähimatki tähelepanu resultaadi puudustele. Jane Austen.
tark tormab aeglaselt .... Toungue
hääd püha ... Smile

_____________________________________
Kuldsete kätega soss-sepp.

Vasta

(22-06-2013, 13:32 PM)mlsluik Kirjutas:  Jaanipäev, aasta valgeim öö, eestlase tööpüha.

Kes niidab, kes koristab, trimmerid põrisevad ja möll käib. Eestlane valmistub võidupühaks vedades kokku liha ja humalat, et juba teada tuntud viisil tähistada Eesti võitu Landeswehri üle 1919 aastal.

Üks loll arvas et täna on hea päev kände juurida ning maakivi kamakaid hunnikusse lükata... Puhkepäeval töötegemine - juba eos on see idee hukule määratud. Ei olnud tänanegi päev mingi erand.
Hunnikute otsas turnides suutsin kaks käiku nii korralikult sisse saada, et isegi Jürgen Veber ei suuda siinkohal seda lahti harutada. Tagumine käik sai kergel "üle p%%&#e" välja tõmmatud ja kohe kolmas sisse... Toungue BLIN...
Nüüd on tagumine sees ja kolmanda kahvel on täiesti ääres kuskil surnud ala peal, et välja ei saa mitte kuidagi.... Käigukangi võtsin pealt ära ning nuperdasin kummiheebliga päris tükk aega, ülejäänud kahvlid liiguvad, aga tagumine käigu ka kolmanda käigu kahvlid ei liigu mitte kuhugi... Rolleyes

Tuleb vist ülemine kaan täiesti maha võtta... Toungue Eks siin jällegi õppetund, et kiirustamine ei anna veel ajalist kokkuhoidu.

Head jaanipäeva mulle! Toungue


Ja teistele ka!!! Big Grin Wink Rolleyes

Ma kasutaks kellegi abi ja püüaks traktorit kas edasi või tagasi nihutada 1-2 millimeetrit kas suure kase kaika või teise liikuva vahendiga. Sel momendil kui hammasrattad veidi nihkuvad peaks ühe neist käikudest välja saama.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(22-06-2013, 15:03 PM)aavu Kirjutas:  Ma kasutaks kellegi abi ja püüaks traktorit kas edasi või tagasi nihutada 1-2 millimeetrit kas suure kase kaika või teise liikuva vahendiga. Sel momendil kui hammasrattad veidi nihkuvad peaks ühe neist käikudest välja saama.


Pinge all käigud ei olnud, kuna aeglusti sai välja võtta, pealegi tõstsin käppadega masina üle ja rattad käisid vabalt ringi.
40 minutit muterdamist ja korras ta oligi, kolmanda käigu kahvel oli võiduka lõpuni liikunud koos võlliga, mis omakorda lasi fiksaatoril täiesti alla kukkuda koos vedruga, nii et tagasi enam lükata ei saa. Käigukasti pealt fiksaatorite kaan maha ja fiksaator eest ära, siis kummiheebliga saab käigu välja lükata. Kahvlid kipuvad üksteise taha kinni jääma, kui liiga lõpuni neid õnnestub suruda. Eks käigukangi ots hüppas vahelt välja ning käik vajus sisse tagasi, proovides käiku välja saada surusin käiguvahetus kahvli edukalt lõpuni. Samas kulunud nagu suurt ei olegi, ainult vaheplaat soontega oleks vaja uus muretseda või siis sellele peale keevitada, sooned kohati liiga laiad. Eks seda vaheplaati seal on juba ratsitud, ega muidu viienda käiguga sõita saaks... Big Grin Toungue

Jaanimeeleolu jätkub... töö sammuti Big Grin Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Jumzi ja t40 kooslus on täesti talutav vaatepilt... Rolleyes

       


Vahepalaks sai käru vähe tuunitud.. Toungue

Meenus, et pole kärul rattalaagreid ammu määrinud. Kui nüüd täpsem olla, siis mitte kunagi.
Rummult tuleb kaan maha võtta, siis saab alles määret manustada. Ilmselgelt iganädalase hoolduse käigus sellist tsirkust tegema keegi ei hakka, seega keevitasin kaane külge mutrid ja puurisin kaanest augu läbi, nippel otsa ja voila... Mutriteks sobivad imehästi russi kardaani poltide mutrid... Wink
Pritsiga määre sisse ja valmis see saigi

   

Järgmiseks jäi ette kasutamis mugavus, nimelt niipalju kui mina mäletan, siis tiisli alla on tavaliselt puupakk käinud...
21.saj ikkagi, nüüd on tiisli küljes jalg mida saab kergelt küljest võtta ja küljepeale keerata.

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ma olen nende kärudiislite alla, igasugu asju näinud. Saare ja Tamme pakk on tavalisemad asjad, kuid on päris jaburaid asju ka nähtud, loetelu on pikk.
Rolleyes Nii nagu ma olen igat karva remondivõtteid näinud.

Hääd jaanipäeva siis ka!


Vasta

Mul sõber ostis ka sarnase jumz'i ja kabiinis on sellel ikka üllatavalt vaikne. Nagu keskmine vanem diisel Passat. Eks mootor ole ka rahulikuma käiguga ja mitte nii terava häälega, aga misiganes mtz'ist on ta 3x vaiksem seest. Oled ise ka sellist asja tähele pannud või saanud võrrelda?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne