Projekt: JUMZ EO 2621-Turbo ( ЮМЗ ЭО-2621)

Mina saan 1. viidios nähaolnust aru niimoodi, et lisatakse üks lai hammakas, mis on pidevas ühendumises 2. käigu veetava hammakaga, mitte vahevõlli hammakaga. Lisatud hammakas on piisavalt lai, et saaks 2. ja 4. käiku lülitada. Selline lahendus seob esi- ja tagasilla sünkrooni. Minumeelest oleks väjavõte parem teha paremalt küljelt, aga siin oli üllatuseks väga lihtsalt teostatud vasakult küljelt. Väga hea materjal uurimiseks, puulehtedele käigukastis tähelepanu ei pööra Smile

   

   
Vasta

Muidu see esisilla väljavõtte saamine tundub esmapilgul lihtne ja kaval.
Järele mõeldes on sel aga suur puudus.
Nimelt igaüks kes on vahekastiga autoga sõitnud on tähele pannud, et kui esi ja tagasild pinges on ei õnnestu ka esisilda välja lülitada.
Lahendusi on mitmeid, kes tagurdab kes paneb pidurit.
Siin aga pole võimalik ei 2 ega 4 käiku välja saada kui ülekanne pingesse jääb.
Vasta

Hea tähelepanek. Keegi siin kunagi mainis, et Eestis on konkreetselt tehtud JUMZ esisilla väljavõte, aga paremalt poolt. Võibolla siis tehtigi 3. ja 5. käigu hammakatelt püsiülekanne, et metsas/mudas möllates neid käike läheb harvem vaja?
Vasta

Jumz-i ja tema eelkäija vedavast esisillast
http://www.traktora.org/?id=303
http://fermer.ru/forum/yumz/153408
http://fermer.ru/forum/selskokhozyaistve...v-5/186790
Vasta

Seline küsimus? kas võib jumzi mootorile kütusepumba kaudu mootori pöördeid peale keerata.Originaal jumzi mootori maksimaalsed pöörded on suht uimased 1750 .Kui aga keerata peale nii 2000-2200 ning samal ajal keerata juurde ka kütuse etteannet kütusepumbal  kas siis saab mootorile võimsust juurde.Soolo jumz kündmisel on suht jõuetu aparaat seepärast tuli selline mõte.  Kas jumzi mootor üldse kannatab sellist isetegevust ning ega mootor see peale laiali ei lagune. 

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Pane kohe D 240 ehk Mtz 80 pump, mis ongi 2200 p/min jaoks sünnitatud. Jääb ära regulaatorisse kergemate vihtide otsimine. Ja vähemalt pump ei lenda enne laiali, kui mootor. Väntvõlli vastukaalud peaks ka kergemate, D 240 omadega asendama. Kas see praktikas teostatav on, ei oska öelda. Võimsust peaks samas suhtes juurde saama kui D 50 versus D 240.
Vasta

MTZ pumpa sinna paigaldada niisama ei saa, on neil KSP'd ju erineval pool mootorit... Parandage mind, kui eksin
Vasta

(16-10-2014, 23:45 PM)Lapik Kirjutas:  MTZ pumpa sinna paigaldada niisama ei saa, on neil KSP'd ju erineval pool mootorit... Parandage mind, kui eksin

Sõltub pumbast kas eksib või mitte.
Osadel pumpadel on etteandepumba kinnitus mõlemal pool töödeldud ja osadel mitte.
Gaasihoova saab lihtsalt ringi tõsta.
Teiselt poolt punn eest, tihend sisse ja punn tihendi asemele.
Pöörete tõstmiseks aga on lihtsaim viis võtta pumbal pealmine kaas maha ja sealt paistab vedru.
See vedru tuleb välja võtta ja lühemaks teha.
Belarusil, et saada 3000 pööret on vaja 1 ring maha võtta.
Küttekoguse kruvi on pumba tagaotsas.
10 võtmega kontra lahti ja sissepoole etteanne suureneb.
Ja ongi kogu salapärane teadus kõrgsurvepumba reguleerimisest.
Et aga saada mootorile võimsust juurde ilma päikest varjutamata on parim lahendus ikka turbo.
Ilmselt oleks Jumzile paras Bmw 2,5 td-tds turbo.
Eelduste kohaselt hakkab puhuma alla 1000 pöörde ja käib 2500 pöördeni vähemalt.
Vasta

Mõnda aega kodumaast eemal oldud ning nüüd käisin kobraste tööde ja tegemistega tutvumas, visad vanad igatahes...  Aga ma ka kehvem ei ole.

[Pilt: DSC_0009.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(26-10-2014, 12:01 PM)mlsluik Kirjutas:  Mõnda aega kodumaast eemal oldud ning nüüd käisin kobraste tööde ja tegemistega tutvumas, visad vanad igatahes...  Aga ma ka kehvem ei ole.

[Pilt: DSC_0009.JPG]

Mul käib metsas sama pull, juba mõtlen, et oleks pidanud lintekskavaatori vist ostma...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(27-10-2014, 09:40 AM)saarrand Kirjutas:  Mul käib metsas sama pull, juba mõtlen, et oleks pidanud lintekskavaatori vist ostma...

Roomik kodumajapidamises pole võibolla mitte just kõige praktilisem,  12 tonniseid roomikuid on hea hinnaga vähe ja 21 tonnisega ei kannata jällegi mööda metsa ringi tallata... Viimaste mõõtmiste koheselt on meil siis kohati kuni 7.5m turvast mis märjemal aastaajal on põhjatu. Mööda võsa kuidagi rooman jumziga, ega kallimat tehnikat ei tihka igalepoole viia.. Wink   
Jumzi suunas on selline idee et kui talvel tuleb vaba aega siis teen ise frontaallaaduri, eestis müügilolevate hind ja kvaliteet ei käi kohe üldse kokku. Sellega seoses kaob eest see kolakas sahk ning esisillale tulevad kaarrehvid. 

Aga hetkel leidub jumzil tegevust nii päeval kui öösel...[Pilt: DSC_0022.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(30-10-2014, 18:17 PM)mlsluik Kirjutas:  
(27-10-2014, 09:40 AM)saarrand Kirjutas:  Mul käib metsas sama pull, juba mõtlen, et oleks pidanud lintekskavaatori vist ostma...

Roomik kodumajapidamises pole võibolla mitte just kõige praktilisem,  12 tonniseid roomikuid on hea hinnaga vähe ja 21 tonnisega ei kannata jällegi mööda metsa ringi tallata... Viimaste mõõtmiste koheselt on meil siis kohati kuni 7.5m turvast mis märjemal aastaajal on põhjatu. Mööda võsa kuidagi rooman jumziga, ega kallimat tehnikat ei tihka igalepoole viia.. Wink   
Jumzi suunas on selline idee et kui talvel tuleb vaba aega siis teen ise frontaallaaduri, eestis müügilolevate hind ja kvaliteet ei käi kohe üldse kokku. Sellega seoses kaob eest see kolakas sahk ning esisillale tulevad kaarrehvid. 

Aga hetkel leidub jumzil tegevust nii päeval kui öösel...[Pilt: DSC_0022.JPG]

Ega jah, uuemale tehnikale ei hakka hammas peale ja ega tal mõtet pole ka minu kasutuse ulatuses. Aga pean ka topeltratastele mõtlema hakkama. Kopratammide lõhkumisel on kõige pullim see, et see krdi mägi, mis juba välja kaevatud, on jõhkralt suur, samas ei saa nagu eriti aru, kust ta selle materjali sina kõik kokku tassib....visad loomad Smile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Hei
Mingi hetk oli aktuaalne 4x4 Jumz. Jäi silma selline video : https://www.youtube.com/watch?v=fS1WT6n9mXI

Päris huvitav oleks koppa nelivedusena näha Big Grin
K.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

(03-11-2014, 14:22 PM)kris282 Kirjutas:  Hei
Mingi hetk oli aktuaalne 4x4 Jumz. Jäi silma selline video : https://www.youtube.com/watch?v=fS1WT6n9mXI

Päris huvitav oleks koppa nelivedusena näha Big Grin
K.


See on tõesti päris tige jumz, kopal aga ma ei näe hetkel küll 4*4 vajadust, pigem see rohkem soolo jumzide rida. Kopal on põhiosa raskusest tagasillal ning esisillale on vaid laiemaid rattaid vaja, hetkel tegelengi baloonide velgedelt mahavõtmisega, või õigemini andsin loobumisvõidu. Viin tartu, las profid pressivad.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Kindlasti ootaks pilti, kui kaar-rehvid esisilla all on. Mis puutub 4x4 teemasse, siis kas T40'ne sild juba T40 all nõrgaks ei jää, rääkimata siis kõvasti raskemast jumpstükist? 

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

Sai nüüd käidud kaevamas korra kuid enne seda oli vähe pusimist, ei tahtnud nimelt kohe mitte käivituda. Käivitusmootoriga ringi ajades ei andnud ühtegi elumärki, selge siis, ksp latt on kinni... Vedasin garaasist juhtmega kuumapuhuri ning soojendasin paar minutit ksp korpust. Peale seda hüppas esimesest ringist käima. Lisasin ksp karterisse ka natuke õli. Siit elutarkus, kui selline probleem on tuttav siis enne pikemat seismist tõmmake gaas peale, kui jääb kinni siis vhemalt sellises asendis et saab mootori kohe käima ajada vajadusel, küll siis ise juba liikuma hakkab.  See probleem tekib just suurte temperatuuri muutustega kui raud kipub kondentsi tekitama...   Aga muidu võib rahule jääda, kaevab-sõidab, mis veel tahta. Wink 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(22-11-2014, 17:05 PM)mlsluik Kirjutas:  Sai nüüd käidud kaevamas korra kuid enne seda oli vähe pusimist, ei tahtnud nimelt kohe mitte käivituda. Käivitusmootoriga ringi ajades ei andnud ühtegi elumärki, selge siis, ksp latt on kinni... Vedasin garaasist juhtmega kuumapuhuri ning soojendasin paar minutit ksp korpust. Peale seda hüppas esimesest ringist käima. Lisasin ksp karterisse ka natuke õli. Siit elutarkus, kui selline probleem on tuttav siis enne pikemat seismist tõmmake gaas peale, kui jääb kinni siis vhemalt sellises asendis et saab mootori kohe käima ajada vajadusel, küll siis ise juba liikuma hakkab.  See probleem tekib just suurte temperatuuri muutustega kui raud kipub kondentsi tekitama...   Aga muidu võib rahule jääda, kaevab-sõidab, mis veel tahta. Wink 

Ma seda põhja jätmist ei propageeriks kui midagi kinni kipub jääma...
Parem ärgu mingu käima kui lõhkuma läheb.
Väike küsimus selle kopa jagajate kohta oleks kah.
On sellega võimalik täpset asja ka teha?
Näiteks autole mootorit peale tõsta või mõne asjaga täpsemalt manööverdada?
Metsatõstukiga näiteks pole probleem ka paari mm kaupa asju liigutada.
Vene traktori jagajaga ilmselgelt pole, kuna hakates näiteks rippsüsteemi tõstma ajab ta esimesena surve üles, kuid haakeraud vajub alla ennem kui tõstma hakkab.
Vasta

(22-11-2014, 18:48 PM)2715 Kirjutas:  Ma seda põhja jätmist ei propageeriks kui midagi kinni kipub jääma...
Parem ärgu mingu käima kui lõhkuma läheb.
Väike küsimus selle kopa jagajate kohta oleks kah.
On sellega võimalik täpset asja ka teha?
Näiteks autole mootorit peale tõsta või mõne asjaga täpsemalt manööverdada?
Metsatõstukiga näiteks pole probleem ka paari mm kaupa asju liigutada.
Vene traktori jagajaga ilmselgelt pole, kuna hakates näiteks rippsüsteemi tõstma ajab ta esimesena surve üles, kuid haakeraud vajub alla ennem kui tõstma hakkab.

Mis asi lõhkuma peaks minema?  Ega rohkem ikka pöördeid üles ei võta kui tavaliselt. Küsiks kas sul läheb masin lõhkuma kui gaasi peale paned? Ei lähe ju..  Ja kui läheb siis on mõistlik suurema remondi peale mõtlema hakata.   Toungue 
Läheb käima ära ning vibratsioon ja liikumahakkav õli aitab lati õige koha peale tagasi, nii lihtne see ongi... Kui ikka jääb kinni siis viimases hädas tõmbad õhu kinni, pole endal veel vaja läinud sellist varianti... või õigemini kunagi vist ühel russil tõmbasin õhuklapi kinni et mootor ära kustuks...  Big Grin   aga see oli ka terve päeva piitsa saanud.


Tõstmise koha pealt on vastus pigem ei, täppistööd ei tihkaks teha, raske on cm haavalgi liigutada, ammugi siis veel mm kaupa.  Olen küll mootoreid maha ja peale tõstnud vast 10-15tk kuid see oskus tuleb ajapikku antud masinaga tööd tehes. Vundamendi paneele on hea tõsta, vähemalt jõuvaru on piisav.  Aga kaevamiseks väga pro masin.  Wink  

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Üle pika aja surusin siis ka sellel masinal tule kolvile, võitlesin endiselt koprastega ning 40-50t muda ja oksi sai magistraalist välja sikutatud. Oli olukord juba üsna vesine ja pehme kui seiklus metsas lõppes seekord ilma suuremate kaotusteta... Wink     
Õhtul said vennad ka omavahel kokku... 

[Pilt: CAM01712.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(15-12-2014, 22:00 PM)mlsluik Kirjutas:  Üle pika aja surusin siis ka sellel masinal tule kolvile, võitlesin endiselt koprastega ning 40-50t muda ja oksi sai magistraalist välja sikutatud. Oli olukord juba üsna vesine ja pehme kui seiklus metsas lõppes seekord ilma suuremate kaotusteta... Wink     
Õhtul said vennad ka omavahel kokku... 

[Pilt: CAM01712.jpg]

Meelis, ega sa veel kopal istet pole vahetanud? Mul oleks selle originaali vastu endiselt huvi. Smile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne