Lume lükkamine

Jõgevamaal, Palamuse vallas käivad asjad niimoodi, et kui sajab või tuiskab siis teid ei lükata. Ja vahest sajab tuiskab ju ka pool nädalat ja siis ongi teed umbes niikaua kui ilm stabiliseerunud. Kuid ega siis ju ükski traktor enam ligi meetrisest lumest läbi ei rammi ja vallavarajuhataja laiutab käsi ja ütleb, et pole midagi teha. Sellepeale ei tule keegi, et võiks nagu vahepeal korragi tee kiirelt traktoriga läbi sõita, inimesed saaks vahepeal liikuma ja lükkajal ka palju lihtsam madalat lund lükata kui teed risti lahti pressida.
Kõned valda ei anna tulemust. Hädaldatakse, et raha vähe, ei saa nii palju lükata. Ja hämatakse midagi Gümnaasiumi säilitamisest ja selle käigus hoidmise kulude suurusest ja tähtsusest.
Vasta

Oot-oot kas siis vallateede lükkaja võib hakata kah teedevalitsuse peale karjuma et nende sahk lükkab vallatee otsa valli?
Mis kuradi eramaast te jahute,teie eramaalt on tuisuna see lumi teele tulnudki!
Kui hakata igat väravaesist puhastama siis vald ei ole mingil juhul sellist jama nõus kinni plekkima.
Vasta

Täpsustaksin pisut. Ma ei oota, et minu teeotsa keegi rookima tuleks. Teen seda ise. Lihtsalt tore oleks, kui peale lumerookimist tuppa minnes ei peaks aknast vaatama kuidas tee kohe jälle kinni lükatakse. Kui enamus siin räägib ühest vallist, siis mina kolmest... OK, maantee ääres nüüdsel ajal valli praktiliselt enam ei ole. Maanteesahk lennutab lume nii kaugele ja laiali, et valli peaaegu ei ole. Kehv on, aga autoga rabeleb välja. Maantee ja värava vahel lõikab sissesõidutee risti pooleks aga kõnnitee, mille agar sahkaja mõlemat pidi läbi sõidab. Ja lükkab kummassegi serva valli. Mida ma selle mõrapeaga suhtlen, kui ta silmnähtavalt aru saab, kuidas tuleks teha, aga lihtsalt ei tee!
Kuna oman lumepuhuri näol piisavat abivahendit, et vallid kiiresti muruplatsile lasta, siis ei viitsi suurt tüli üles kakkuda. Lihtsalt viha teeb. Las käia need vallas kaebamas, kellel midagi muud teha ei ole. Selliseid on meil küll.
Ise olen vahel oma väikese puhuriga valla kõnnitee oma teeotsast kuni linnapiirini(ca 100m) puhtaks lasknud, kui sahamees tükk aega kadund ja lumi pikalt maas. Omal initsiatiivil, oma bensiiniga ja kelleltki aitähhi ootamata. Lihtsalt. Hea on vaadata, kuidas inimesed pääsevad vähemalt sellel lõigul lumes sumpamisest ja rõõmsate nägudega kõnnivad.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(28-12-2012, 21:35 PM)meli666 Kirjutas:  Muuseas. Lugesin siin eespool olevaid postitusi. Osad räägivad, et tõugatakse teil ainult omamaa teeotsani. Aga mis edasi, kui teil on nagu eespool mainisin, kilomeeter paar oma teed majani? Või kui teil pole, äkki naabritel. Selliseid peaks ju leiduma. Maksate oma taskust tõukajale need rahad kinni?
Mina tegin näiteks omale sellise saha:
[Pilt: 1]
Lükkan teed millal tahan ja nii laialt kui tahan, muru ei riku, valle sissesõiduteele ei aja.Elu on ilus.
Vasta

(28-12-2012, 21:21 PM)Basilio Kirjutas:  ...
Mida ma selle mõrapeaga suhtlen, kui ta silmnähtavalt aru saab, kuidas tuleks teha, aga lihtsalt ei tee!
...

See lause võtabki kenasti kokku selle suure probleemi olemuse.

Kusjuures üsna võrdselt kehtib mõlemale poole kabiiniklaasi.Toungue
Vasta

Sahk

Mida sellisest sahast arvata? Keegi vaatamas on käinud? Kuidagi õrnake tundub ja esiratastest kaugel on ka?
Vasta

>Tundub, et selliste väidete põhjal on tegemist kas vallavanema või sahamehega? Miks muidu nii kategooriliselt vastu, et inimestel poleks umbes aiavarärava otsi. Kas vallavanemana rahakitsikus või sahamehena ei viitsi seda mõnda kangi teeotsas rohkem liigutada?
Valla ja teedevalitsusest ei tea midagi. Jagage oma lund ise.
Aga eramaalt tuisuna valla teele jõuab lumi siiski läbi loodusliku faktori. Peenikeselt õelduna- määramatu jõud. Selle vastu näiteks ei paku ka enamus kindlustusi tagatist.
Vallateelt aga minu maa peale jõuab lumi suures osas ikka läbi inimliku faktori. Tegelinski, kes traktori roolis. See ei ole määramatu jõud ja on juhitav.<

Jah,tegemist sahamehega-endisega,puhkan mõne aasta närvi sellest koeraametist.
Kui oled alustanud tööd hommikul nelja ajal,olnud roolis neliteist tundi jutti ja nii mitmeid päevi ning kui mõni kukub mölisema oma aia teeotsa pärast siis tekib tahtmine vastu öelda ikka väga sitasti.
Meil õnneks vallas pandi kohe paika:ei mingit hoovide,sisehoovide jne puhastamist ei toimu see on iga inimese oma mure.
Määramatu jõud?Kas sahamees peab lume taevasse tagasi lennutama või?
Kõige parem on lükata öösel,miks?Aga selle pärast et siis pole neid segavaid tegelasi lumelabidad näpus,saage aru sahamehel ei ole aega teie jaoks"paari kangi liigutust"teha.Tellige väikesi liigutusi tegema ülejärgmisel päeval sest järgmisel päeval tahaks magada ja kaua.
Vasta

http://www.liveleak.com/view?i=725_1356022843

Kirovetside tõmbejõust väike näide.
Vasta

(29-12-2012, 01:26 AM)devean Kirjutas:  http://www.liveleak.com/view?i=725_1356022843

Kirovetside tõmbejõust väike näide.
See "boulder" (inglise keeles (kivi)rahn) on nüüd küll mööda, see on pigem mingi heinaunnik ratasteta alusel.

Ja vastuseks neile "paar kangiliigutust" vingujatele, kes pole ilmselt kunagi traktoriroolis olnud. Kirjeldan põgusalt (minimaalselt) mitu kangiliigutust on vaja näiteks ühe T25 traktoriga (sest sellised mul on) teha muutmaks liikumisuunda, kiirust ja saha kõrgust: Lükkad nii kaugele kui vaja, siis sidur alla, käik välja ja samal ajal teise käega sahk ülesse, revers tagasi asendisse. Sidur lahti. Sõit ja roolikeeramine. Sidur alla, revers edasi asendisse ja sahk alla. Sidur lahti ja uus lüke.
Seda siis ilma käiku vahetamata ja saha nurka muutmata. Ja inimesel on ainult kaks kätt ja kaks jalga. Ja kui nüüd niimoodi iga värava ja teeotsakese juures lehvitada, siis ei jõua selle lükkamisega kuskile. Lumelükkaja ülesandeks on sõidutee puhas hoida, mida väravaauke puhastada.
Vasta

Hein on maskeering, selle all on midagi lõbusat, kaalub mitu tonni näiteks.

Sellest oli ka mujal meedias juttu, isegi luurelennuk sõitis välja sellepärast.

Taevast olevat midagi veidrat alla kukkunud ja sellepärast maailmalõppu ka kuulutati
Vasta

(28-12-2012, 23:34 PM)hillar2 Kirjutas:  Sahk

Mida sellisest sahast arvata? Keegi vaatamas on käinud? Kuidagi õrnake tundub ja esiratastest kaugel on ka?

Teral pole väga viga, kuid pole õigupoolest ei lume- ega mullatera. Midagi vahepealset.

Aisad on pikad ja kinnituvad üsna kaugele kõhu alla - ei lükka esiotsa maast lahti trügides. Aga üsna õblukesed näikse olevat - kas ikka on tugevdusribid paindekohas sees? Russ kaalub 3 tonni ja masina inerts võib kenasti tekitada olukorra, kus saha aistele mõjub nii kümnekonna tonni jagu survet...

Huvitav, kuhu aisad kinnituvad? Ning mitmest punktist lükkeraam traktori küljes on?

Mina suhtuks ettevaatusega, kuid hinda ju ka pole. Kui silinder ka ikka hinna sees on.Rolleyes
Vasta

(29-12-2012, 01:56 AM)Etsike Kirjutas:  Ja vastuseks neile "paar kangiliigutust" vingujatele, kes pole ilmselt kunagi traktoriroolis olnud. Kirjeldan põgusalt (minimaalselt) mitu kangiliigutust on vaja näiteks ühe T25 traktoriga (sest sellised mul on) teha muutmaks liikumisuunda, kiirust ja saha kõrgust: Lükkad nii kaugele kui vaja, siis sidur alla, käik välja ja samal ajal teise käega sahk ülesse, revers tagasi asendisse. Sidur lahti. Sõit ja roolikeeramine. Sidur alla, revers edasi asendisse ja sahk alla. Sidur lahti ja uus lüke.
Seda siis ilma käiku vahetamata ja saha nurka muutmata. Ja inimesel on ainult kaks kätt ja kaks jalga. Ja kui nüüd niimoodi iga värava ja teeotsakese juures lehvitada, siis ei jõua selle lükkamisega kuskile. Lumelükkaja ülesandeks on sõidutee puhas hoida, mida väravaauke puhastada.

Mul küll see nii keeruline pole.Kui seda teha ei taha siis tuleks mõni teine töö valida.Lisaks t25 pole lumelükkamise masin ülesmäge ei lükka ta midagi,allamäge lükates mingit taskut või väikest teeotsa siis tagasi tõusust üles ta ei tule enam ilma vintsita.Just selline minu väravaesine,oluliselt lihtsam puhuriga lasta.

(29-12-2012, 01:26 AM)devean Kirjutas:  http://www.liveleak.com/view?i=725_1356022843

Kirovetside tõmbejõust väike näide.

Selline heinakuhi ei kaalu midagi,seal ikka midagi muud peidus.
Vasta

Valaks õli tulle. Wink Roolikeeramine on ka tülikas. Keera lausa igas kurvis! Ja käiguvahetus... Ei viitsi üles lugedagi, mitu liigutust ja siduripedaali tallamist esimeselt käigult neljandani teha tuleb. Kes raskeks peab, see jääb koju.

Meite sahamees ajas esimesed 2 aastat T-25-ga, tavaline sahk ees. Oli siis ülipüüdlik ja hoolikas. Kihutas kohe nühkima, kui taevast paar lumehelvest pudenes, olgu või südaöö! Vot siis oli mul tast lausa kahju, et mis ta ennast tapab. Ja vallide üle ei nurisenud. Selle aparaadiga oleks pidanud selleks tõesti igas teeotsas stx manööverdama. Praegu asi kinni viitsimises või koonerdamises a la hüdrosilinder kulub ära, sest teeotsi on meil tõesti palju ja tihedalt. Ühest küljest saan temast täitsa aru, teisest küljest aga - kas on siis vaja konkursil osaleda ja just selle hinnaga? Ega ma ta peale miskit hirmsat viha pea, nagu siin mõni juba arvab. Ta ka inemine ja oma raske tööga tuleb üldiselt toime. Ainult veits lohakaks on aastatega läinud.
Ju ma roogin oma teelt vallid endiselt ise ära ja aitan ka naabrit, kui sellel labidatöö üle jõu käib. Kahju on vaid üksikutest mutikestest. Ega mina jõua tervet küla aidata.
Aga kriitika teemal "Basilio loll ja halb" võtan omaks. Olen küll! Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Lumesahk MTZ`gi ees selline torujas, mis viskab lume vaid kiirusel paar meetrit kõrvale.Ei pea end küll nii tähtsaks, et töömees peaks sidurite-piduritega võimlema mu majapidamise pärast ja uuesti silm punnis valges pimeduses tööjärje üles võtma. Ootan rahulkult, kui teise ääre lükkamise lõrr on ka meilt mööda sõitnud. Panen arvuti tukkuma, kummikud jalga ja kühveldan see paar täit teeotsast. Midagi hullu. Hädaldajad lohutagu end sellega, et tal ju jäi traktori ja saha ostuks raha kulutamata...Seda pattu olen küll mitu korda teinud, et tuisu tulekul auto teeäärse naabri juurde jätnud. Lapselaps selga, kott kätte ja koju siis.
Vasta

(29-12-2012, 08:43 AM)v6sa Kirjutas:  
(28-12-2012, 23:34 PM)hillar2 Kirjutas:  Sahk

Mida sellisest sahast arvata? Keegi vaatamas on käinud? Kuidagi õrnake tundub ja esiratastest kaugel on ka?

Teral pole väga viga, kuid pole õigupoolest ei lume- ega mullatera. Midagi vahepealset.

Aisad on pikad ja kinnituvad üsna kaugele kõhu alla - ei lükka esiotsa maast lahti trügides. Aga üsna õblukesed näikse olevat - kas ikka on tugevdusribid paindekohas sees? Russ kaalub 3 tonni ja masina inerts võib kenasti tekitada olukorra, kus saha aistele mõjub nii kümnekonna tonni jagu survet...

Huvitav, kuhu aisad kinnituvad? Ning mitmest punktist lükkeraam traktori küljes on?

Mina suhtuks ettevaatusega, kuid hinda ju ka pole. Kui silinder ka ikka hinna sees on.Rolleyes
Keegi oma silmaga vaatamas ei viitsi käia? Ise läti piiri veeren. kauge käia, eriti kui oled lumevangis Toungue Ja ega eriti ei ole kogemust ka sahkade kaemisega.
Vasta

See sahk ongi mõeldud ainult oma kodutee puhtaks lükkamiseks. Inertsiga on ka jämedamaid asju puruks läinud... Kui see pole just mingit täisrauast ja eriterasest, aga hinda vaadates tundub õhuke nelikanttoru olema mis pealekauba pole otse, vaid on ka mingi paine sisse tehtud kust 2korra keerab kohe. Kui soovite teenust teha või miskit tugevamat riista, siis ei tasu homemade odavat asja vaadata, kvaliteetset asja ei saa odavalt toota
Vasta

(29-12-2012, 08:43 AM)v6sa Kirjutas:  Russ kaalub 3 tonni ja masina inerts võib kenasti tekitada olukorra, kus saha aistele mõjub nii kümnekonna tonni jagu survet...
Juba mitmendat korda kohtab siin teemas sellist väidet. Ma ei usu kohe üldse, et ta alla 4t on.
Vasta

Esimene täpsustav küsimus on see, et millist russi silmas pead?
Mtz - 50 kaalub 2790 kg
Mtz - 52 kaalub 2990 kg
Mtz - 80 kaalub 3000 kg
Mtz - 82 kaalub 3500 kg

Need massid on ilma lisa raskustetta.

Kui MTZ - 82 on suuremad (laiemad) rattad all, lisa raskused ees, täis paak, jurrem vend puldis, korralik sahk (3.0m vähemalt) ees, kõvemal vennal ketid ka all - siis 5000 kg pole probleem

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

(29-12-2012, 20:17 PM)phyl Kirjutas:  ...
Mtz - 82 kaalub 3500 kg
...

MIllise allika väitel?

3500 võib kaaluda sirge silla ja monoplokiga 9xx, isegi akvaariumiga kaheksakendkaks peaks olema vaid veidi üle 3 tonni.

Lisame siia lumetõrjeinstrumendi kaalu: lihtne roop või ristsahk umbes 500 kg, korralik roop või pöördsahk - tonn. Ketid vaid tagaratastel - 400 kg, ketid kõigil ratastel - 500+ kg. Veovõime tagamiseks peaks traktori mõlemas otsas raskust olema...

Seega: 3+ t eluskaalu + juht 100+ kg (russimehed on ikka Tõelised Mehed)+lumetõrjepreparaat tonn + vastukaal tonn +ketid 500 kg - saab kenasti 6600+ kilu grammi kätte küll.

Minu kommentaar kolme tonni kohta käis viidat müügikuulutuse pihta, millel paistis pisike vastukaaluta russike - kenasti 3+ tonni.
Vasta

(30-12-2012, 08:43 AM)v6sa Kirjutas:  
(29-12-2012, 20:17 PM)phyl Kirjutas:  ...
Mtz - 82 kaalub 3500 kg
...

MIllise allika väitel?

3500 võib kaaluda sirge silla ja monoplokiga 9xx, isegi akvaariumiga kaheksakendkaks peaks olema vaid veidi üle 3 tonni.

Lisame siia lumetõrjeinstrumendi kaalu: lihtne roop või ristsahk umbes 500 kg, korralik roop või pöördsahk - tonn. Ketid vaid tagaratastel - 400 kg, ketid kõigil ratastel - 500+ kg. Veovõime tagamiseks peaks traktori mõlemas otsas raskust olema...

Seega: 3+ t eluskaalu + juht 100+ kg (russimehed on ikka Tõelised Mehed)+lumetõrjepreparaat tonn + vastukaal tonn +ketid 500 kg - saab kenasti 6600+ kilu grammi kätte küll.

Minu kommentaar kolme tonni kohta käis viidat müügikuulutuse pihta, millel paistis pisike vastukaaluta russike - kenasti 3+ tonni.

Raamatu väitel.

Ma olen eelmises postistuses maininud, mtz-82 (akvaarium kabiiniga) kaalub 3.5 t, see on tühi kaal (seda raamat ei ütle kas ees on lisa raskused või ei, arvatavasti on)

Ka olen öelnud, et koos lumetõrje varustusega 5t pole probleem ja 6.6t pole koos tagumise lisa raskusetta ka probleem.

Mina tõin lihtsalt välja täpsustavad andmed, kes väidab, et pill kaalub 3t kes arvab, et alla nelja ei ole kuidagi võimalik.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne