Haagise valik

Üles piiramatult. Külgedele üldse mitte. Taha 0.5m Rolleyes
Vasta

(31-12-2018, 20:35 PM)Sten Kirjutas:  Mis on kerghaagisel veetava koorma suurimad lubatud mõõdud?
Kui palju võib koorem üle haagise äärte ulatuda? Kõrvale taha ette üles

taga üle meetri pikem haagisest siis peab olema pika veose tunnus.kõrgus on rekka kõrgus kuna sillad ja elektriliinid segavad,laiuse kohta ei tea,ette kuni veopeani kuna pikemat ju ei saa.
Vasta

Kuni meeter taga võib jah ilma tähistamata. Ja kuni 2m tähistatult. Ma pole päris kindel, mis nõuded tähistamisele on. Kas nõutakse ikka spets pika veose tähist? Kui jah, siis milline see on üldse?
Kõrgus lubatud 4m teepinnast.

Edit.
Samal teemal siin foorumis
Vasta

Siuke valgete ja punaste diagonaaltriipudega larakas

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(31-12-2018, 20:35 PM)Sten Kirjutas:  Mis on kerghaagisel veetava koorma suurimad lubatud mõõdud?
Kui palju võib koorem üle haagise äärte ulatuda? Kõrvale taha ette üles

Load hiljuti ostetud?

Lubatud mõõdud on ju määruses kirjas.

Laiem tähistamata olla ei või, ette ületamise piirab veduk, tahapoole on kuni meeter tähistamata lubatud, KUI ei varja tulesid ja sealt edasi siis tähistusega. Kõrgus on kuni 4 m, nagu kõigil teistel sõidukitel. Teevaldaja loaga ka rohkemWink
Vasta

Panen arusaadavalt lahtiseletatud variandi:

Maano Saareväli, vandeadvokaat, Advokaadibüroo Sirk ja Saareväli, www.sirk.ee

Suuremõõtmelise ja/või raskekaalulise autoveo eeskirja § 23 kohaselt tuleb sõidukist, autorongist või masinrongist ette- või tahapoole üle 1 m väljaulatuva veose kaugeim punkt tähistada väljaulatuva veose tunnusmärgiga. Väljaulatuva veose tunnusmärgi ülemise serva kõrgus ei tohi olla üle 1,6 m ja alumise serva kõrgus alla 0,4 m sõiduteest. Väljaulatuva veose tunnusmärkide juures peab olema ees valge või kollane ja taga punane latern. Väljaulatuva veose tunnusmärkide kaldvöötide laius on 1/8 tunnusmärgi küljepikkusest. Vöödid langevad tee telje poole. Väljaulatuva veose tunnusmärk on ruut punaste kaldjoontega valgel taustal.

Ise kasutan küll väljaulatuva veose märki haagise tagaluugile kinnitatult kuna paljudele asjadele nt plekitahvel või redel on seda märki suhteliselt võimatu kinnitada ning veose tagumises otsas käib kaablisidemetega jalgratta punane plinkiv tagatuli. Siiani on võimuesindajad rahule jäänud.
Vasta

Oleks paar küsimust.
Soovin soetada autole haagist ja mõtlesin, et küsiks seltsimeestelt vähe infot mida keegi soovitaks.
Ostan kindlalt uue ja on ainult kolm kriteeriumit. 
Kasti sisemõõt vähemalt 2,7x1,35m. Kandejõud vähemalt 500kg ja B kat. ning kolmandaks vastupidav hea hinnaga.
Oskate äkki soovitada midagi ja kust tasub osta.
Tänud.
Vasta

(03-07-2019, 19:28 PM)Qunts Kirjutas:  ...ja B kat...

See tingimus sõltub ju suuresti vedurist, ainult haagise omadustega seda määrata ei saa.
Vasta

(03-07-2019, 19:33 PM)zazik Kirjutas:  
(03-07-2019, 19:28 PM)Qunts Kirjutas:  ...ja B kat...

See tingimus sõltub ju suuresti vedurist, ainult haagise omadustega seda määrata ei saa.
Vedur on kas E klassi mersu või siis mersu sprinter furgoon täismassiga 3495kg.
Küsimus ei ole veduris vaid pigem vastupidavuses ja hinnas.
MB Furgoonile võin tuima näoga 750 sappa haakida B lubadega ja ei ole probleemi.
Vaja vedada furgoonis traktor kaaluga 935kg ja järelkärul puulõhkumis masin kaaluga 460 kg.
Seega järulkäru täismass ei tohi ületada 750kg +/- paarkend kilo et lõhki ei läheks.
Vasta

Kestavad ilmselt kõik ühtemoodi kenasti, kui just loomkatseid ei tee. Omal Tiki, saab kohe 11 aastat täis ja on vedanud kõike võimalikku. Vahetatud on veopea, eesmised valged ääretuled ja pistik. Lisatud tugiratas, mõned rihmakinnituse aasad ja jupp juhet, sest muidu ei tahtnud teine pidurituli põleda. Seisnud nii väljas, kui katuse all. Ei salga, on vahel ka kõvasti ülekoormatud ja välja laenatud. Amordid tahavad lähiajal ilmselt ka vahetust. Mis toimub rattalaagrites ei tea, seni veerevad. Iga päev ei kasuta, ainult siis kui vaja, piima järele minnes järele ei haagi.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Tiki on parem, kui brenteks, brenteksil hakkas talvel tsink oksüdeeruma, kaane kinnitused on postkasti lukkudega, eest ja tagant luugi eemaldamine on lihtsam, kuid tagasipanek on raskem, kui tikil.
Mina soovitaks tikit.
Vasta

Aastate jooksul on saanud laenutada igasuguseid kärusid.
Minu isiklik pingerivi oleks: Respo - Tiki - Brentex. Brentex tundub kuidagi eriti õblukese raamiga ja pehmeke, paras konservikarp. Küllap ta ka kestab kui hoolega hoida ja mitte ülekoormata, aga ega käru ainult ilusa ilmaga heina vedamiseks osteta...

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(04-07-2019, 08:40 AM)Basilio Kirjutas:  Aastate jooksul on saanud laenutada igasuguseid kärusid.
Minu isiklik pingerivi oleks: Respo - Tiki - Brentex. Brentex tundub kuidagi eriti õblukese raamiga ja pehmeke, paras konservikarp. Küllap ta ka kestab kui hoolega hoida ja mitte ülekoormata, aga ega käru ainult ilusa ilmaga heina vedamiseks osteta...

+1
Päälinnas tegutseb veel üks haagisetootja, kes vorbib sileda seinaga haakeid teha. Nägin, katsusin, loobusin.
tavalise 3x1,5 h ind oli äkki 800+km €, aga juba välisilme oli nadi.
Respo-Tiki on ainsamad mida julgeks soovitada, + mõned välismaised. Brentex´i kohta pole viisakaid sõnu kohanud, pool aastat vanal isendil rummud läbi, teagi mis firma omasid kasutas? Kundet süüdistati 2tn. koormate vedamises, garantii remondiks viidi päälinna ja tagasi sai paari kuu pärast.


Vasta

(04-07-2019, 08:40 AM)Basilio Kirjutas:  ... ega käru ainult ilusa ilmaga heina vedamiseks osteta...

Ma valiksin ka kõige tugevama ehituse ja suurema kastiga kerghaagise, millele leidub sobivas mõõdus plastkatet (sest kunagi ei tea, millal selline soov tekib). Reaalselt oleks selline siis topeltsillaga 3x1,5m kastiga kerghaagis. Jah, Tiki puhul jääks otseselt vajalikust kandevõimest 460kg küsimuse püstitajale 50kg puudu, aga seda ainult paberil...
Omal on selline Tiki aastast '96, juba kolmas balanssiirsild on all, kuna paar korda on kandevõime piir katseliselt kindlaks tehtud. Uutel on topeltsild ilma balanssiirita ja peaks tugevam olema. Üllatuseks avastasin, et OEM kuluvaruosad (veopea, rattalaager, rattasimmer, lehtvedru) on Tiki müüjal mõistliku kvaliteedi/hinnaga ja ilusti saadaval. 23 aastaga hakkab ainult tsink kohati pealt otsa saama, muidu on vajadusel lõputult remonditav asi.
Teiste tootjatega kogemused puuduvad.
Vasta

Ma nimede osas kindel pole, aga osadel on raam nö. kinnisest nelikanttorust, osadel U-profiilist. Väidetavalt on see U-profiil parem kuna nelikant ei ole igalt poolt hermeetiliselt suletud ja sinna sattuv niiskus (talvel soolane vesi) põhjustab rohkem korrosiooni probleeme kui avatud profiil.
Vasta

Olen saanud visuaalselt võrrelda oma haagist ka uuemate toodetega - on hakatud säästma, osadel lõpeb raam enne taguotsa ära, ainult kasti küljed hoiavad põhja kinni, ka raami ja veotiisli materjali karp on muutunud madalamaks. Sellest ilmselt ka kasutatud haagiste kõrge hind.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(04-07-2019, 09:21 AM)veix__ Kirjutas:  Ma nimede osas kindel pole, aga osadel on raam nö. kinnisest nelikanttorust, osadel U-profiilist. Väidetavalt on see U-profiil parem kuna nelikant ei ole igalt poolt hermeetiliselt suletud ja sinna sattuv niiskus (talvel soolane vesi) põhjustab rohkem korrosiooni probleeme kui avatud profiil.

Need väitjad kuuluvad selgesti teadmisbaasi mittevaldajate tihedatesse ridadesse - korrektne haagis on keevisraamil ja kuumtsingitud, soolvesi muudab vaid tsingi tooni. 

DevilDeVille@omab teatavat kompetentsi haagiste konstrueerimise ja tüübitamise ja tootmise ja eksportimise võtmes. Ja enamvähem kõiki haagisepudinaid saab hädaline vajadusel ka meie kehast õiglaste hinnetega: www.haagiseosad.ee

Edith: Lämisen siis puht pedagoogilisest aspektist natuke veel - enamjaolt kasutavad kohalikud tootjad samu komponente. Pean silmas just veopäid, juhtmekimpe, tulesid, rummusid, komplektseid sildasid, amorte, vedrusid, portelukke jnejnejne.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(04-07-2019, 09:15 AM)margus61 Kirjutas:  Ma valiksin ................... topeltsillaga 3x1,5m kastiga kerghaagis. 
Kahe sillaga kerghaagis on olemuselt räme legaalse kandevõime raiskamine.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(04-07-2019, 10:21 AM)Marko Kirjutas:  
(04-07-2019, 09:15 AM)margus61 Kirjutas:  Ma valiksin ................... topeltsillaga 3x1,5m kastiga kerghaagis. 
Kahe sillaga kerghaagis on olemuselt räme legaalse kandevõime raiskamine.
Täiesti nõus, topeltsild on kerghaagise puhul räige üledimensioneerimine. Kui aga mitte piirduda legaalsusega (ja seda kipub sageli suuremal või väiksemal kujul ette tulema), polegi asi nii hull pikaajalist ressurssi silmas pidades. Pisike plussaspekt on ka vajaduse puudumine tugiratta järele.
Vasta

(04-07-2019, 10:15 AM)DevilDeVille Kirjutas:  enamvähem kõiki haagisepudinaid saab hädaline vajadusel ka meie kehast õiglaste hinnetega: www.haagiseosad.ee
ilmselt on 10+a vanale Tiki 270LP-le eraldi tagatuleklaaside leidmine põhjendamatu optimism?
mul üks katki (kutsu veel naine appi tagurdama ja usalda saadavat infot...) ja terviklikuks visuaaliks tuleb ilmselt vahetada mõlemad.
Tiki ja E-poed samasuguseid (suvaline netist leitud pilt) ei paku, Automaailmas oli justkui sarnast, aga kah terve tulena.

kui juba tuld vahetada, tundub roadmapi vaates mõistlik ajada need tänapäeval kasutatavate peale - et saaks vajadusel ka 5a pärast samasugust. Milline praegu kasutatav ennustatavalt tulevikus kõige paremat saadavust omab?
(ilmselt on kaalutluspõhimõtteks nii see, kui levinud on kui ka see, millal kasutusele võeti. Äkki mõni vaade veel - nt kas tehakse kurrunurruvutisaarel, PRCs või mujal)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne