02-02-2021, 19:19 PM
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
(02-02-2021, 18:09 PM)spitfire Kirjutas:L1 prototüübiks ei saa kuidagi olla Model 31-90, kuigi tegu samu mootoreid ja sildu kasutatava mudeliga, on kered täiesti erinevad. Samuti pole 31-l mudelil neid kurikuulsaid reguleeritavaid amortisaatoreid.(02-02-2021, 15:43 PM)Formika Kirjutas: Üha enam ja enam laekub informatsiooni nii siit kui sealtpoolt ookeani ja mitte keegi ei usu, et 1932/33 aastal Nõukogulased tegid selle auto ise. Võtan lühidalt kokku USA-st saadud informatsiooni.
1932 aastal, kui Ford alustas tegevust Venemaal oma A ja AA tootmisega ja konkurentide arvates teenis suuri kasumeid leidis General Motorsi juhtkond, et ei tohi rongist maha jääda ja moodustati töögrupp Harley Earl-i juhtimisel ja tehti koostöö pakkumine venelastele. Venelased haarasid söödast kinni ja sündis plaan hakata tootma limusiine partei kõrgema ešeloni tarbeks. Eesmärgiks seati 20 000 autot. Koostöö partneriks valiti Putilovi tehas Venemaal. Venemaale saadeti 2 autot ja kümnekonna auto detailid, et õpetada välja töölised ja kohandada need autod Venemaa oludele. Selleks saadeti Peterburgi ka koosteliini insener Ludwig Skangel, kelle juhtimisel siis hakati neid autosid kokku panema. Ja juba 19 märtsil 1933 tegi esimene auto 1500 km proovisõidu. (mitte nagu Vene allikad väidavad 24 Aprill, valmis alles esimene šassii) Proovisõit tõi välja hulgaliselt probleeme, enamuses tingitud madalast bensiini ja õlide kvaliteedist. Neid õieti ei suudetudki parandada, sest USA -s oli juba kasutusel Limusiinidel Bensiin A78 aga Venes vist, kui õigesti mäletan A56, rääkimata õlidest. Ühesõnaga need autod said kuidagi kokku aga General Motors kaotas huvi, sest saadi aru, et Venemaal nii keerukate autode tootmine pole lihtsalt võimalik ja kogu projekt lõpetati. Venemaa jaoks oli vaja palju lihtsamat autot, nagu olid Fordi mudelid. Seoses General Motorsi lahkumisega anti limusiinide tootmise ülesanne Moskva Stalini nim tehasele, mis siis tunduvalt lihtsustas Buick/L1 mudelit ja 3 aasta pärast saigi tootmis küpseks ZIS 101.
Kogu ülalpool toodud info allikas on netis vabalt kättesaadav Maurice Kelly raamat Russian Motorvehicles 1930 -2003. Samast allikast pärineb ka vihje, et L1 prtotüübi aluseks võib olla hoopis 31-90.
Aga juhin tähelepanu hoopis sellele kuidas samu fakte esitletakse. NL-i väljaannetes ja Us ja a-s. Mitte partei ei andnud käsku vaid Harley Earl valis partneri.. Mitte Stalin ei lõpetanud Kirovi (kes aasta hiljem lasti maha) L1 projekti vaid GM kaotas huvi... Teada on, et Stalin ise neid 6-te Moskvasse saabunud autot vaatama ei läinud. Jah kui siin pool on poliitilised huvid, siis seal pool ookeani majanduslikud. Ja ilmselt on õigus mõlemal, lihtsalt erinev vaatenurk. Kui siia lisada veel see kurikuulus tuuletunnel, mis asus ka juhtumisi Kirovi nimelises ülikoolis, siis siin sai mägedepojal juba mõõt täis : )
Ei ole keegi seda partei käsku näinud, aga kui uskuda ZaRuljomi siis, püstitatud ülesanne sisaldas ka nõuet, et autost peab olema sohvril võimalik seadistada vedrustust, mis kõlab nagu suunatud hange tänapäeva mõistes, sest sama raamat kirjutab ka GM-i sisesest konkurentsist sellele diilile.
(28-01-2021, 23:34 PM)Formika Kirjutas: Üks mure on veel. Nimelt peaks sellele autole ka tehase tabeli mingi tegema aga pole mingitki varianti leidnud.
Tsitaat:Причем из Ленинграда в Москву машины были отправлены своим ходом. На пути из Ленинграда в Москву сломались все шесть Л-1. Ни один экипаж не добрался до столичного парада.
(03-02-2021, 18:10 PM)Formika Kirjutas: ... Kõige rohkem on kasutusel Legkovoi-1, mis on natuke imelik, sest Gorkis hakati juba tootma sõiduautot GAZ A, mis ikkagi oli tõeline Legkovoi. ...Tol ajal (ja 60. aastateni välja) tähendas легковой автомобиль üheselt sõiduautot ega öelnud midagi viimase suuruse või hinna kohta.
(03-02-2021, 18:10 PM)Formika Kirjutas: Kui võrrelda nüüd kahe USA firma - Fordi ja General Motorsi toodangut samast ajastust, siis 1931 aasta Ford, mille koopiat 1934 a GAZ A ma ju ka praegu ehitan, on ikka palju edumeelsem. Puitu on kasutatud kordades vähem, tina pole kasutatud üldse ja naeltega pole kere kallal midagi tehtud. Kõik detailid, ka puit on kinnitatud poltidega. Sellele vaatamata jäid Fordi hinnas pea 3x madalamaks kui Buickil. 1932 a Ford varustas oma autod juba V8 mootoritega.Eks autonduse algusajad olidki autonduse algusajad, üks käitis juurutas ühe asja varem ja teine teise. Dodge pakkus terasest keret 1916 ja Sodiläkil läks maailma esimene cross-plane vändakaeltega v8 seeriasse juba 1923. aastal. Vabandused ohvtopiku pärast.
(03-02-2021, 22:39 PM)kass Kirjutas:Härra Kass. Paistab, et sa usud seda Vene propagandat ja kahtled minu väidetes, mis põhineb suuresti enda kogemustel. Ma annan sulle 3500.-$ tolleaegses vääringus (Summa mis hinnati L1 väärtuseks 1933 aastal) Tänapäeval 350 000.-$ ja annan sulle oma Buick 32-67. Sul on aega 6 kuud, kasutades kogu Eesti potentsiaali, mis kahtlemata on suurem, kui tolleaegsetel Leningradi tehastel, tee mulle see Buicki koopia. Võta auto juppideks, tee detailidest joonised, telli jupid, pane kokku. 6 kuud. Mul läheb L1 ehitamine kauem, kuigi olen 5 aastat juppe kogunud. Arvan et mul läheb aasta. Siis ootad 6 kuud ja esitame oma autod komisjonile hindamiseks. Muuseas kase pakud võid ka minu poolt saada. Tervitades Formika(03-02-2021, 18:10 PM)Formika Kirjutas: Paistab, et Vene allikad usuvad omaaegset propagandat, sest keegi pole seda kahtluse alla seadnud, vaieldakse ainult selle üle, kui suures osas tarniti osasid USA-st.. Mudeli nimetuseski käib läbi 3 varianti. (Leningrad-1, Legkovoi-1, Limuzin-1) Kõige rohkem on kasutusel Legkovoi-1, mis on natuke imelik, sest Gorkis hakati juba tootma sõiduautot GAZ A, mis ikkagi oli tõeline Legkovoi.
Nõukogude propagandal põhinevat järgima ei hakka. Plekke puupakkudel vasaraga tegema ka ei hakka.
Kass lubas supermarkodele, et enne, kui .... ei postita, aga tundub, et teisi tujurikkujaid siin ei ole, seega teen väikese ühekordse lubaduse rikkumise.
FOMINKA, need on emotsioonid! Kas on ka fakte siia lisada? Propaganda, pole võimalik - need on emotsioonid! Tahaks fakte! Olen ka ise küllaltki hea valetaja, tean, et detailid annavad valele hea usutavuse ja kullaproovi. Aga miks peaks tollane propaganda kirjutama kereplekkide väljatagumisest, ilma puukarkassita (suhteliselt vananenud tahnoloogia, mida kasutati küül ka mõned aastad hiljemgi), niledamisest jms? Ja väga naiivne on väita, et Stalin ei teadnud midagi, mis Leningradis toimus. Kuigi massiline vaenlase otsimine läks lahti ca 4 aastat hiljem, juba mainitud ajal toimis kontroll, trotskistide otsimine jms täie rauaga, selle vahega, et ülekuulamistel oldi suhteliselt viisakas ja laagrisse mingi oma hammaste ja suhteliselt elusa ja optimistlikuna. Aga teatamine, kuhu vaja, see juba toimis!
Olen näinud ka Eestis peale sõda vormi peal plekist väljataotud detaile, mis minu rumala arusaamise järgi pole võimalik. Venemaal oli 30-ndatel piisavalt käsitöölisi, kes olid võimelised tegema korralikku tööd. Mõned aastad hiljem olid NL-is väga popolaarsed erikonstrueerimisbürood, kus vangistatud personaal projekteeris ja kopeeris väga keerulisi tehnilisi objkte ülimalt lühikese aja jooksul. Formika, nagu armastab öelda ksf! Valdo - Sa ei ole insener, Sa ei ole tehnoloog ega ka mitte ajaloolane!
Ei ole võimalik, lühike periood - need ei ole faktid! Nagu eelnevalt olen kirjutanud, faktid on konkreetsed andmed, nii Venemaalt, kui ka Buicki arhiivist (Buicki klubi, FIVA kaudu vms). Paar postitust agasi oli Sul jut, ei keegi, ei siin ega seal pool ei usu,... nüüd oli lause, et Vene allikad ikkagi usuvad omaaegset ja igasugust propagandat.... Kuidas siis ikkagi on?
Üldse ei maksaks viidata ja uskuda neid "tänapäevaseid" interneti jutte, eriti inglise keelseid, need on hiljem kokku kirjutatud peamiselt juba internetis oleva materjali ja ka jama põhjal. Lähtuda tuleks ikkagi tolleaegsest infost, olgugi see venekeelne materjal juba eos propagandaks ja jamaks tituleeritud, ilma isegi lugemata.
Sa oled väga hea tegija, st ettevõtja ja projekti juhtija, aga vb ei ole nii hea uurija.
Ma saan kõigest aru, saan Sinust aru ja kui ikka on tõesti vaja, siis tee kasvõi ka NL vapp ukse peale. Aga kui tõesti sellele valmivale autole, (mida nagu Formika väidab, üldse ei eksisteerinud) kui L-1-le mingi "must number" väljastatakse, siis mina tähistan seda pidulikult ja avan 30-nd aastat vana Royali piirituse pudeli!
Eriti lollidele täpsustan, et jällegi mitte paha pärast, Formika teeb imetegusid ja loetakse ja imestatakse ning raputatakse kõrvu, aga ka tujurikkujatele võiks ka võimaluse anda. Ei hakanud kõiki vasturääkivusi ja kahtlaseid momente siia kirja panema, lihtsat see nõuab mõningat süvenemist ja loogikat, mida minul paraku pole hetkel pakkuda,
(03-02-2021, 23:36 PM)spitfire Kirjutas: Minu tönts silm ütleb, et siin kannab auto Buicki märki ja on ilmselt üks nendest kahest Buigist mis saabusid võimalik, et komplektsetena. Miks muidu see buigi märk.
(04-02-2021, 00:06 AM)kass Kirjutas: Ma siin kirjutasin ühte teist vastuseks, aga üllatuseks kirjutatu kadus ära ja jäi ainult tsiteeritu. Mingi tehniline jama, millele siin foorumis ka teised on justkui viidatud. Uuesti kirjutada ei viitsi, seega - Formika, Sul on õigus, aga saada mulle 100.- € ja ma ei hakka teemat edasi reostama!Reosta ikka, Isegi sita sees võib pärleid leiduda. Kui sa ikka midagi originaalset välja kaevad, siis olen ülimalt tänulik. Ega ma pole mingi prohvet ega selgeltnägija. Selliste teemade puhul ongi hea kuulda kõigi arvamust. Paljud tehnikahuvilised, pensionärid või arvutimaailma paremad tundjad, kellel on rohkem aega, on siin foorumis mind aidanud ja eksind lambukese õigele teele juhatanud.
(04-02-2021, 00:10 AM)Raudpats Kirjutas: Selline puht-hüpoteetiline küsimus Buick´i ja Musta Numbri kohta. Mina ühtegi sõidukit Musta Numbri vääriliselt taastanud ei ole, üritanud olen, aga ei õnnestunud. Nii vanal autol peaks originaalsuse protsent olema 75%. L1 koostati Buick´i juppidest ja suures osas oli eeskujuks mudel 32-90. Eespool Peeter2 juba korra torkis seda teemat, arendan natuke edasi. Kui nüüd oleks hunnik raha ja Ameerikas või kusagil mujal ilmuks müügile see mudel 32-90, kenasti peaaegu tehasekonditsioonis, ..... Ostaksin selle ära ja esitaksin Musta Numbri komisjonile L1 pähe. Ilma igasuguste täiustuste ja ümberehitusteta. Kas venitaks 75% välja ja saaks Musta Numbri kätte? Autentsuse huvides ja hindamise hõlbustamiseks näitaksin veel komisjonile seda pilti, mis sisaldub postituses #153Seda ma ei usu, et see võimalik on. Buick 32-90 on ikka Buick. Auto embleemid ja välimus peab ikka vastama L1-le. Sama lugu ju Ford A ja Gaz A-ga.
(04-02-2021, 00:06 AM)Raivo Kirjutas:1. Võrdle seda fotot maaliga. Märkide osas on selge erinevus. Postituses 120 on mõlemad pildid.(03-02-2021, 23:36 PM)spitfire Kirjutas: Minu tönts silm ütleb, et siin kannab auto Buicki märki ja on ilmselt üks nendest kahest Buigist mis saabusid võimalik, et komplektsetena. Miks muidu see buigi märk.
See pilt on selline, et sealt võib välja lugeda millist iganes märki, mida vaid vaja.
Tuletan siinkohal meelde, et Buickil ei olnud selliseid rattaid ... või noh, pole ma näinud ühtegi kinnitust sellele.
Eelpool viidatud vene foorumis oli vend, kes väidetavalt on jooniseid näinud. Seega võiks need ka jätkuvalt olemas olla ja muudki veel, kui tegemist pole just pesuehtsa trollimisega.
See rooli kõrguse teema tundus veidi kahtlane, aga kui vaadata seda rivistatud autode pilti, siis teine masin rivis ...
Mina muid erinevusi ei täheldanud, mõni teravsilm märkab veel midagi?