21-09-2005, 12:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-09-2005, 12:52 PM ja muutjaks oli künnimees.)
Analoogtestriga oomi murdosasid mõõta on väga raske, vähemalt TL-4M2-ga (see ,,Tartu tester\"). Kunagi tegin võimendi lõppastme transistoride emitterahelasse 0,5-oomiseid takisteid (nüüd hea tagantjärele muiata), said ikka parajad traadikerad 0,5mm läbimõõduga vasktraadist. Pooli lühis võib olla küll, tavaliselt just väljaviikude juures,
sisemistesse lühiskeerdudesse eriti ei usu, kuigi need peaks mootori samuti vaikselt ,,lämmatama\".
Minu eelmist postitust võiks rohkem lugeda selliseks üldiseks vealeidmisjuhiseks madalpingevooluringis. Vahepeal tekkisid mõtted mõnedest rohkem mehhaanikaga seotud vigadest.
Kuna tegemist on magneetosüütega,
pakun vea tekkimise iseloomu järgi põhjuseks kontaktide ,,kasulikust asendist\" väljaviimist või kontaktide vahe muutumist, seda nii foorumlaste John Smith\'i kui ka Makukese
masinal. Nimelt peavad kontaktid lahutuma siis, kui voolutugevus poolis on maksimaalne. Mingeid konkreetseid juhiseid kontaktide õige asendi taastamiseks ei oska ise pakkuda. Võrri magneetos eriti palju reguleerida pole (vist saab reguleerida vaid kontaktivahet, eelsüütenurk ja magnetahela asend olid fikseeritud?), seetõtu soovitan kontaktivahed õigeks seada. Mingi katkestuse korral oleks viga tekkinud järsult või katkendlikult, kui poolis tekivad lühiskeerud, peaks viga tekkima aegamööda, kuid sellesse rikkesse eriti ei usu.
P.S kas magneeto rootor on väntvõlliga ikka õiges asendis ja kindlalt ühendatud?
sisemistesse lühiskeerdudesse eriti ei usu, kuigi need peaks mootori samuti vaikselt ,,lämmatama\".
Minu eelmist postitust võiks rohkem lugeda selliseks üldiseks vealeidmisjuhiseks madalpingevooluringis. Vahepeal tekkisid mõtted mõnedest rohkem mehhaanikaga seotud vigadest.
Kuna tegemist on magneetosüütega,
pakun vea tekkimise iseloomu järgi põhjuseks kontaktide ,,kasulikust asendist\" väljaviimist või kontaktide vahe muutumist, seda nii foorumlaste John Smith\'i kui ka Makukese
masinal. Nimelt peavad kontaktid lahutuma siis, kui voolutugevus poolis on maksimaalne. Mingeid konkreetseid juhiseid kontaktide õige asendi taastamiseks ei oska ise pakkuda. Võrri magneetos eriti palju reguleerida pole (vist saab reguleerida vaid kontaktivahet, eelsüütenurk ja magnetahela asend olid fikseeritud?), seetõtu soovitan kontaktivahed õigeks seada. Mingi katkestuse korral oleks viga tekkinud järsult või katkendlikult, kui poolis tekivad lühiskeerud, peaks viga tekkima aegamööda, kuid sellesse rikkesse eriti ei usu.
P.S kas magneeto rootor on väntvõlliga ikka õiges asendis ja kindlalt ühendatud?