21-09-2005, 13:01 PM
künnimees Kirjutas:kui poolis tekivad lühiskeerud, peaks viga tekkima aegamööda
...aga samas saab just siseste lühikeerdude olemasolu anda vea, et oli säde, jätsid seisma ja siis enam ei ole - kuna lühiskeerdude puhul jääb mähise kasulikku osa vähemaks ja selletõttu on ka tekitatav pinge madalam... niikaua kui mootor käib, on pinge sädeme tekitamiseks veel enamvähem piisav... aga käivitamispöörded on tööpööretest tunduvalt madalamad ja sädeme tekitamiseks jääb väheks.
See kõik on teoorias võimalik aga võrri magneeto puhul vist vähetõenäoline...ise honda CX\'iga selle asja üle elanud ja veadiagnoosiga tükkaega vaeva näinud - üks kahest järjestikusest magneetomähisest oli läinud lühisesse ja peale mootori korraks seiskamist lihtsalt enam sädet ei olnud.
Samuti ei soovita eriti tõsiselt võtta nende paarisajakrooniste digitestrite oommeetriosa täpsust, samas voltmeeter neil ideaalne.