03-10-2005, 16:12 PM
Õpin siis nüüd tundma vene neljataktiliste mootorrataste hingeelu oma dnepri näite varal. Olen lapanud siinset foorumit mitu korda ja proovinud leida teiste kogemusi/ õpetusi selle kohta, kuidas saaks ilma mootorit ohtu seadmata pikemaid distantse läbida tavapärase maantee kiirusega- s.o. 90-100km/h. Pakutakse kiireid- ja ülikiireid difreid, kuid korviga sõiduks jääb viimane nõrgaks ja esimene lubab hoida püsikiirust ca 70-75 juures. Kui olen asjast õieti aru saanud, siis põhiline kurjategija on kuumus- jahutus on vilets, õli kuumeneb üle, voolavus suureneb ja õlirõhk langeb, lisaks määrimisomaduste muutumine. Lähim analoog, millega kogemust oman, on sapaka mootor, mis kuumade ilmadega kippus samuti õlirõhku kaotama. Sapparisse sai suveks paksem õli sisse kupatatud ja rõhumure võis unustada. Samas- paksem õli ei poe kaugeltki nii hästi peenikestesse kohtadesse, mis õlitamist vajaksid.... Hoopis teistpidine lähenemine oleks see, kui kasutada dnepri mootoris MoS2 lisandiga õli (paraku saadaval olevad üsna vedelad), hõõrdumine väheneb, sellest tulenevalt ka kuumenemine. Kuid- kui palju (protsentuaalselt) toidavad mootori üldist kuumenemist silindris käivad paugud ja kui palju hõõrdumisest tingitud soojenemine, kas on mõtet proovima hakatagi? Samas MoS2 lisand lubab ilma mootorit kokku jooksutamata teha igasuguseid sigadusi- ehk aitab ka saaledel suurematel kiirustel tervist säilitada?
Jahutust peaks parandama ka see, kui karteri plekkpõhi tihedalt 1-1,5cm ribisid täis keevitada, aga taas- kas saadav tulemus väärib mängimist?
Kindla tulemuse annaks õliradika paigutamine, aga mis jõud peaks sundima seda õli läbi radika ronima- vot seda ei ole ma suutnud välja mõelda... mehaanilisele pumbale ülekannet kombineerida on (vist?) kõrgem pilotaash ja elektritoitel pumpa, mis kestaks sellist kuumust ja suudaks õli läbi radika suruda/ imeda, pole ka kohanud
Vot selline jutt tuli välja. Usun, et sarnaseid mõtteid on pea iga emmilise omanik mõlgutanud, tore oleks kui teadmised / kogemused saaksid siin jagatud ning võimalikud apsakad tänu sellele välditud MoS2 imemõju kavatsen kindlasti kevadel, kui ratas jälle koos on, ära proovida.
Jahutust peaks parandama ka see, kui karteri plekkpõhi tihedalt 1-1,5cm ribisid täis keevitada, aga taas- kas saadav tulemus väärib mängimist?
Kindla tulemuse annaks õliradika paigutamine, aga mis jõud peaks sundima seda õli läbi radika ronima- vot seda ei ole ma suutnud välja mõelda... mehaanilisele pumbale ülekannet kombineerida on (vist?) kõrgem pilotaash ja elektritoitel pumpa, mis kestaks sellist kuumust ja suudaks õli läbi radika suruda/ imeda, pole ka kohanud
Vot selline jutt tuli välja. Usun, et sarnaseid mõtteid on pea iga emmilise omanik mõlgutanud, tore oleks kui teadmised / kogemused saaksid siin jagatud ning võimalikud apsakad tänu sellele välditud MoS2 imemõju kavatsen kindlasti kevadel, kui ratas jälle koos on, ära proovida.