02-11-2005, 22:56 PM
Jesper Kirjutas:ja tõukur ise ei maksa midagi."rahvaautodel" (s.h. opel) maksab paar-kolmsada eek B-osana. Võtame "kuldse keskmise", 250eek.
16V motol siis 16*250=4000eek
24V motol siis 24*250=6000eek
ja see on B-osa. Ei ütleks, et odav lõbu.
tõukur hoiab ju klapivahet. Seibide allapanek võib tõesti klõbina ära kaotada, aga likvideerib ka klapivahe. Kogenumad mehed vast oskavad arvata, mis tagajärjed sellel olla võivad (sooja motoga klapid irvakil?), aga sellisest "ratsionaliseerimisest" kuulen ma küll esimest korda.
mu 16V motol hakkasid näiteks külmana klõbistama ühe äärmise silindri omad kõigest (kehv õlisurve/seistes ära vajuv õli + kulumine). Oopli 16V motol olid nad sellist tüüpi, mille olukorda näpuvahel pigistades diagnoosida sai (nookuriteta moto, tõukurid otse võllide all ja klapi kohal).
mõned usuvad puhastamisest tolku olevat: http://www.nuvision.ndo.co.uk/tappets.htm
aga jah - ise ei ole proovinud ning kindlasti ei viitsi ka nii palju mässata miski kahtlase tulemuse nimel