12-11-2005, 20:12 PM
Kui armatuurlaual on voltmeeter, mitte ampermeeter, on asi muidugi keerulisem. Põhimõtteliselt jäävad ikkagi 2 varianti:
1)laadimist pole.
2)tuli põleb ilma põhjuseta.
Kui laadimine puudub, peaks see käivitamisel tunda andma.
Teisel juhul on selline kontrollimise võimalus, et akut tuleks laadijaga mõned tunnid 1/10 nimimahutavusega arvuliselt võrdse vooluga laadida,
kergelt koormata mõnekümne minuti jooksul (näit. gabariittule lambiga)
ning seejärel vaadata, kas mootori käivitamisel voltmeetri näit suureneb.
Kui suureneb, peaks laadimine ikkagi toimuma. Lihtsam ja kindlam oleks
muidugi digitaalse testriga (täpsem kui analoog, võib ka analoogtestriga) koormamata aku pinget mõõta (täis akul 12,66V, kohe pärast laadimist on pinge kõrgem). Pärast mootori käivitamist peaks pinge kerkima kuhugi 14...14,5V kanti. Igatahes on olukord ebanormaalne ja üks indikaatoritest (voltmeeter või tuli) valetab, mistõttu viga tuleks ikkagi skeemi järgi üles otsida.
1)laadimist pole.
2)tuli põleb ilma põhjuseta.
Kui laadimine puudub, peaks see käivitamisel tunda andma.
Teisel juhul on selline kontrollimise võimalus, et akut tuleks laadijaga mõned tunnid 1/10 nimimahutavusega arvuliselt võrdse vooluga laadida,
kergelt koormata mõnekümne minuti jooksul (näit. gabariittule lambiga)
ning seejärel vaadata, kas mootori käivitamisel voltmeetri näit suureneb.
Kui suureneb, peaks laadimine ikkagi toimuma. Lihtsam ja kindlam oleks
muidugi digitaalse testriga (täpsem kui analoog, võib ka analoogtestriga) koormamata aku pinget mõõta (täis akul 12,66V, kohe pärast laadimist on pinge kõrgem). Pärast mootori käivitamist peaks pinge kerkima kuhugi 14...14,5V kanti. Igatahes on olukord ebanormaalne ja üks indikaatoritest (voltmeeter või tuli) valetab, mistõttu viga tuleks ikkagi skeemi järgi üles otsida.