20-11-2005, 17:46 PM
No põhiline asi oli see, et seda ehitama hakates oli mu kogemus autode remontimise-tuunimise-näppimise alal suhteliselt nullilähedane. Takkajärgi mõeldes olen ma rahul, et teemaga tutvumine käis justnimelt nullist autot ehitades, paljudel remontimisest alustanutel tundub puuduvat teatud "kiiks" ajus, mis lubab bolt-onina mittesobivaid juppe "viilida", kerele relaka ja keevitusega mingi asja jaoks ruumi teha jne. Mis viib tihti ülehinnatud bolt-on lahenduste kasutamiseni. Aga puudulikud teadmised kajastusid ka enamikus valitud lahendustes.
Teine probleem oli, et ma tõepoolest lootsin selle auto paarikünme tuhandega valmis saada. See ei ole algajale ehitajale reaalne, sest palju raha läheb valede juppide ja ümber tegemise nahka.
Kolmas probleem oli siksi juppide kasutamises - käändtelgede mõõtmed on teistsugused ning vedrustuse geomeetria tuleb ringi teha.
Neljas probleem oli coiloverite hind - ~10k tundus liig, seega otsisime odavamat lahendust. Leidsime ka, traktori vedrud ning treiali tehtud vedrutaldrikud jms, kuid treial hakkas venitama ning lõpuks ootasime nende juppide valmimist u aasta aega. Lihtsalt kuskilt firmast treitöö tellimise jaoks polnud jälle raha, vt punkt 2.
Igasugu pisimuresid oli veel. Kõik ei tule kohe meelde ka. Põhiasi on see, et jooniste järgi raami enda, mootori järgi mootorikinnituste jms tegemine on kökimöki, aga sellest jahutakse igasugu allikates 90% ajast. Vedrustus on samas hullumoodi keeruline teema, aga sellest keegi eriti juttu ei tee, kasutatakse mingeid katse-eksituse meetodil järgi proovitud lahendusi. Väga soovitav oleks vähemalt esivedrustus kogu täiega Tartust osta.
Strateegilistest asjadest vaataks Fiat Twin-Cam mootori asemele pigem mõne kompaktse V8 (näiteks selle mingi Roveri oma, mis on UK-s tohutult populaarne), tagasillana kasutaks siksi oma asemel ilmselt Toyota Hiace plokiga silda, või siis üldse mingit sõltumatut talasilla asemel.
Üleüldiselt olen ma sellest projektist vaimselt välja kasvanud ja leian, et selle asemel et n***uda siksi juppide ja inglaste raami ühendamise kallal, võiks sama vaevaga puhtalt lehelt alustades hoopis millegi paremaga välja tulla. Ehk kuna jalgratas tuleb nagunii leiutada, siis parem leiutada juba midagi lahedamat.
Muidugi üks variant on kasutada täpselt neid pulki, mida raamatus mainitud on, siis on vaeva ja tulemuse suhe samuti paigas.
Teine probleem oli, et ma tõepoolest lootsin selle auto paarikünme tuhandega valmis saada. See ei ole algajale ehitajale reaalne, sest palju raha läheb valede juppide ja ümber tegemise nahka.
Kolmas probleem oli siksi juppide kasutamises - käändtelgede mõõtmed on teistsugused ning vedrustuse geomeetria tuleb ringi teha.
Neljas probleem oli coiloverite hind - ~10k tundus liig, seega otsisime odavamat lahendust. Leidsime ka, traktori vedrud ning treiali tehtud vedrutaldrikud jms, kuid treial hakkas venitama ning lõpuks ootasime nende juppide valmimist u aasta aega. Lihtsalt kuskilt firmast treitöö tellimise jaoks polnud jälle raha, vt punkt 2.
Igasugu pisimuresid oli veel. Kõik ei tule kohe meelde ka. Põhiasi on see, et jooniste järgi raami enda, mootori järgi mootorikinnituste jms tegemine on kökimöki, aga sellest jahutakse igasugu allikates 90% ajast. Vedrustus on samas hullumoodi keeruline teema, aga sellest keegi eriti juttu ei tee, kasutatakse mingeid katse-eksituse meetodil järgi proovitud lahendusi. Väga soovitav oleks vähemalt esivedrustus kogu täiega Tartust osta.
Strateegilistest asjadest vaataks Fiat Twin-Cam mootori asemele pigem mõne kompaktse V8 (näiteks selle mingi Roveri oma, mis on UK-s tohutult populaarne), tagasillana kasutaks siksi oma asemel ilmselt Toyota Hiace plokiga silda, või siis üldse mingit sõltumatut talasilla asemel.
Üleüldiselt olen ma sellest projektist vaimselt välja kasvanud ja leian, et selle asemel et n***uda siksi juppide ja inglaste raami ühendamise kallal, võiks sama vaevaga puhtalt lehelt alustades hoopis millegi paremaga välja tulla. Ehk kuna jalgratas tuleb nagunii leiutada, siis parem leiutada juba midagi lahedamat.
Muidugi üks variant on kasutada täpselt neid pulki, mida raamatus mainitud on, siis on vaeva ja tulemuse suhe samuti paigas.