29-11-2005, 02:26 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-11-2005, 02:43 AM ja muutjaks oli valdo.)
rockhell Kirjutas:ja 1 asi veel... mul seal karbis oli 12 w aku:S aga peax ju nagu olema kuuene
Arvatavasti mõtlesid Sa 12-voldist akut ja panid meeltesegaduses õige lühendi V asemel kirja w. Ma igatahes ei tea, et akude korral mingit parameetrit väikese "w"-ga tähistatakse või oleks tähistatud

Ma loodan, et kõikide haridusreformide kiuste tänapäeva põhikoolis ja gümnaasiumis füüsikat ikkagi õpetatakse ning iga koolilõpetaja teab une pealt, mida tähendavad elektrotehnikas lühendid A, V, W jms

OK, nüüd aku juurde ka. Kuna 56-se IŽi-laadsed aparaadid on meieni jõudnud tihti ümberehitatult, siis üks võimalus on, et ta on mingi eelmise omaniku käes ümber ehitatud 12 V elektrisüsteemi peale. Selleks piisab vaadata nt elektritarvikute (pms pirnid) markeeringuid ja seal olevaid viiteid nimipingetele.
Teine võimalus on, et 6 V akut polnud lihtsalt saada ning mindi lihtsama vastupanu teed - pandi peale 12V aku koos süütepooli vahetamisega. Loomulikult 6V generaator koos regulaatoriga 12 V akut ei lae, aga mingid meetrid ju saab sõita järgmise laadimiseni
Selliseid ümberehitatud käkke on paar tükki elu jooksul nähtud
Tegelikult peaks ka generaatori, releede jm markeeringud reetma üheselt, millise isendi pealt nad pärit on ning millisele nimipingele mõeldud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18
