15-12-2005, 17:33 PM
delta Kirjutas:ilus värv läheb ju kalliks maksma kahvärvi ilu sõltub 85% eeltöö kvaliteedist, ja 85% eeltöö kuludest on oma aeg.
Õigem oleks muidugi öelda, et ka parim värv ja värvimine ei tee savist saia, kuigi värvkate võib olla ühtlane ja läikiv (illustratsiooni mõttes, mitte norimisena: ülal pildil oleva punase Rekordi värv on kena, aga eeltööd on kohati tegemata või hooletult tehtud)
Korralikult ettevalmistatud aluse peale võid lasta väga odavate vahenditega väga vähe väga odavat värvi ja tulemus on kenasti sile. Värvi kasvõi põrandavärviga. Pärast on muidugi natuke kahju, kui enne oled eeltöö kallal ämbrite viisi higi valanud. Rekordit tegema hakates võib mõningane kahjutunne muidugi juba eeltöö aegu saabuda. Aga ei maksa lasta ennast häirida pisiasjadest, kõige tähtsam on tegemine ise. Mida rohkem tegemist, seda suurem rõõm töö viljast.
Loomulikult ei kesta odavate vahenditega tehtud keretöö nii kaua nagu profivahenditega tehtu, aga kogemused tulevad täpselt sama hindamatud kui kallimate materjalide ja tööriistadega meisterdades.
Paari tuhande krooniga saad tööd tehtud küll ja tüdimuse maitse suhu nii, et pärast tükk aega ei tõuse käsi liivapaberit ja värvipütti haarama, olgu need siis kallid või odavad.
Keretööde ABC-d on üsna üksikasjaliselt kirjeldatud siin ja teistes autofoorumites korduvalt. Päris nullist ei maksa kõike ise katsetama hakata ja põrandavärvi otse roostele pole kah mõtet peale kanda, ka kogemuse omandamise mõttes mitte.

