21-12-2005, 01:04 AM
Sai siin aasta tagasi Naapolis ja Roomas ning suvel läbi ida-euroopa lõuna-itaaliasse oma autoga sõidetud.
Naapoli oli täis smarte ja mõlgitud masinaid. Noorte kasutada olid peamiselt Aixamid ja teised need nö väiksemahulised ja kaheistmelised sõidukid. Peamine liiklusvahend on roller. Neid oli hoolimata talvest kõikjal, jalgade soojas hoidmiseks kasutati juhi keha keskosani ulatuvat katet. Kiivrite kasutamine oli suhteliselt juhuslik.
Huvitav oli vaadata kuidas parkimisprobleemid mõjutavad nende suhtumist masinatesse. Nimelt sõidavad rikkad ja edukad seal siis Smartide ja Minidega. Kõige poosetajamatel on siis Mini Cooperid või Smart Cabriod. Tavalistel inimestel on ikka itaalia toodangu väike- ja mikroautod. Suuremaid autosid kasutasid ainult kas riigiametnikud (kelle autodel olid vist pidevalt ühendatud plinkivad vilkurid katusel) või politseinikud. Riigiametnike masinad aga olid eranditult kodumaised.
Naapolis kui vaesemas kandis on palju 80 ja 90 alguse masinaid, Roomas see-eest oli kesklinn täis ainult paari viimase aasta masinaid. Vanu masinaid võib silmata, aga itaallastel oli mõni aeg tagasi mingi riiklik programm mille käigus vahetati riigi toel vanu masinaid uute vastu, seega on neid vähevõitu. Rohkem muidugi lõunas. Eriti hinnas pidid olema need 60 Fiat Cinquecentod, sest neid on hea parkida ning nende eest kas ei pea üldse kindlustust maksma või ainult kuni 20 eurot aastas. Selline kindlustuse reegel pidi kohalike sõnul üldse kõigi uunikumide puhul kehtima.
Suvel läbi kogu Itaalia lõunasse sõites hakkas kiirteel silma et kiiremad sõitjad teises reas vilgutasid kaugtuledega kui hakkasid lähenema eessõitvale esimeses reas liikuvatele sõidukitele. Sellega nad nagu hoiatasid et olen suure hooga tulemas ära mulle ette keera. Sama kehtis ka kui aeglasemalt liikuv sõiduk jääb sulle teises reas ette ning soovid et ta sulle raja vabastaks. Ning igal pool kui järsult kiirust alandama pidid või ohtlik olukord teel oli lülitati ohutuled sisse.
P.S. Austrias oli esmapilgul kummaliselt palju Chryslereid, kuni tuli meelde et neil ju tehas seal
Naapoli oli täis smarte ja mõlgitud masinaid. Noorte kasutada olid peamiselt Aixamid ja teised need nö väiksemahulised ja kaheistmelised sõidukid. Peamine liiklusvahend on roller. Neid oli hoolimata talvest kõikjal, jalgade soojas hoidmiseks kasutati juhi keha keskosani ulatuvat katet. Kiivrite kasutamine oli suhteliselt juhuslik.
Huvitav oli vaadata kuidas parkimisprobleemid mõjutavad nende suhtumist masinatesse. Nimelt sõidavad rikkad ja edukad seal siis Smartide ja Minidega. Kõige poosetajamatel on siis Mini Cooperid või Smart Cabriod. Tavalistel inimestel on ikka itaalia toodangu väike- ja mikroautod. Suuremaid autosid kasutasid ainult kas riigiametnikud (kelle autodel olid vist pidevalt ühendatud plinkivad vilkurid katusel) või politseinikud. Riigiametnike masinad aga olid eranditult kodumaised.
Naapolis kui vaesemas kandis on palju 80 ja 90 alguse masinaid, Roomas see-eest oli kesklinn täis ainult paari viimase aasta masinaid. Vanu masinaid võib silmata, aga itaallastel oli mõni aeg tagasi mingi riiklik programm mille käigus vahetati riigi toel vanu masinaid uute vastu, seega on neid vähevõitu. Rohkem muidugi lõunas. Eriti hinnas pidid olema need 60 Fiat Cinquecentod, sest neid on hea parkida ning nende eest kas ei pea üldse kindlustust maksma või ainult kuni 20 eurot aastas. Selline kindlustuse reegel pidi kohalike sõnul üldse kõigi uunikumide puhul kehtima.
Suvel läbi kogu Itaalia lõunasse sõites hakkas kiirteel silma et kiiremad sõitjad teises reas vilgutasid kaugtuledega kui hakkasid lähenema eessõitvale esimeses reas liikuvatele sõidukitele. Sellega nad nagu hoiatasid et olen suure hooga tulemas ära mulle ette keera. Sama kehtis ka kui aeglasemalt liikuv sõiduk jääb sulle teises reas ette ning soovid et ta sulle raja vabastaks. Ning igal pool kui järsult kiirust alandama pidid või ohtlik olukord teel oli lülitati ohutuled sisse.
P.S. Austrias oli esmapilgul kummaliselt palju Chryslereid, kuni tuli meelde et neil ju tehas seal
