21-12-2005, 21:45 PM
Üldiselt peaks külmaga hoopiski veeretakistus olema suurem. Igasugused (konsistentsed) määrded, (transmissiooni)õlid jms on üsna palju viskoossemad kui soojalt. Proovige nt paar päeva miinus 15-20 käes oleval autol käigukangi liigutada - pagana raskelt käib (kui just tehase poolt kasti mootoriõli pole mõeldud panna). Igatahes kui külmkäivituse järgselt sidur vabastada, on kohe tunda, et miski koormus lisandub taha.
Selsamal põhjusel ei soovitatud vanasti libeda teega mingil juhul vabakäiguga lasta libiseda ehk vedu katkestada - tagasild + kardaanülekanne + käigukasati veetav osa ise juba osutasid parajalt takistust, mis võis kiilasjääga tagasilla libisema võtta...
Sinu fenomeni võib ehk tõepoolest miski metallosa paisumisega seletada (mingi detail paisub soojaga rohkem kui mingi teine detail). Ja seda siis sedavõrd, et minu eelkirjeldet efektist on mõju võimsam.
Selsamal põhjusel ei soovitatud vanasti libeda teega mingil juhul vabakäiguga lasta libiseda ehk vedu katkestada - tagasild + kardaanülekanne + käigukasati veetav osa ise juba osutasid parajalt takistust, mis võis kiilasjääga tagasilla libisema võtta...
Sinu fenomeni võib ehk tõepoolest miski metallosa paisumisega seletada (mingi detail paisub soojaga rohkem kui mingi teine detail). Ja seda siis sedavõrd, et minu eelkirjeldet efektist on mõju võimsam.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18