25-12-2005, 00:08 AM
usku Kirjutas:ei õpetata jah. lastakse ainult korra kapoti alla piiluda, kus saab näha seda kena plastikust katet ning teooriatundides mainitakse neid hirmsaid sõnu "generaator" "diferentsiaal" ... aga ei midagi sisulist.
Kas difenetsiaali maketid on kadunud (kus igaüks saab proovida, kuidas üht ratast kinni hoides hakkab teine 2x kiiremini käima ja kus satelliithammasrattad paistavad)? Ja kas generaatori juures ei räägitagi enam staatorist ja rootorist ja ergutusvoolust ning regulaatorite/alaldite tööpõhimõtetest? See ju minu jaoks nii elementaarne... Vastne autojuht peab kasvõi ju saama teada, milline sümptom viitab nt kulunud harja kontakti kadumisele... sest see võib juhtuda teel kaugel teenindusjaamadest.
Sest mida teeb vaene vastne lubade omanik, kui ühel talveööl ta auto starter kaugel linnadest metsa vahel ei käivitu ja ta ei tea, et kulunud harju saab esialgu veel ajutiselt starteri koputamisega tööle meelitada...
usku Kirjutas:mootori pööretest juttu tehes, täpsemalt siis sellest, kust tahhomeeter impulsi saab, hakkas mind huvitama, kuidas toimib see "ASI", mida kasutatakse TÜV juures - kas mul jäi midagi nägemata, või pistis mees tõesti ainult ühe pulga õlivarda august sisse ja see tekitas ekraanile mootori temperatuuri kuva (normaalne) ning hakkas ka pöördeid näitama (kahtlane). mille pealt see PULK neid pöördeid vaatab?
TÜVis nagu ka motodoktorites pannakse minuarust miski jullu ümber kõrgepingejuhtme (enne jagajat), mis siis seal toimuvad voolimpulsid elektromagnetvälja abil fikseerib. Autola statsionaarselt paigaldatud tahhomeetrid käivad minu arust süüte madalpingeahelasse (mida katkestiga katkestatakse või kus uuematel autodel on elektronandur).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel