10-01-2006, 18:31 PM
mgarageu Kirjutas:mosse 2140 juhi toolis hulga mugavam sõita kui tagaveolise sigulliga...Jah, Moskvitšis paiknesid iste, rool, pedaalid ja käigukang tõesti palju inimlikumas asendis kui Žigulil. Žiguli roolis võis end mugavalt tunda vist ainult väga lühikest kasvu inimene. Padi kah veel istumise alla ning rool, pedaalid ja käigukang olid päris hästi kättesaadavad.
VAZ-2108 (see polnud enam Žiguli, vaid Lada) oli jälle teistpidi ebamugav: roolisammas oli liiga pikk ja liiga madalal, nii et rool oli süles ja armatuurlaua nuppudeni hästi ei ulatunud. Lisaks oli iste kipaka ja muiu õnnetu olemisega.
Volga juhtimisasend... kas teadsite, et Volga GAZ-24 roolisammas oli pisut ukse poole viltu ja rool istme keskkohast üksjagu kõrval? Vt. näiteks siit. Seda sellepärast, et GAZ-24 oli algselt mõeldud kuueistmelisena ja jänkiautode eeskujul tehti sel teel keskmisele kaassõitjale ruumi. Mugav juhtimisasend oli seega lösakil ukse najal.
Aga miks oleme unustanud sapaka? ZAZ-966 ja 968 pedaalid asusid ilmatu kaugel ees. Väikest kasvu vene veteranid sõitsid, rool vastu rinda, kuna muidu ei ulatunud nad pedaalideni.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.