17-01-2006, 23:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-01-2006, 23:23 PM ja muutjaks oli valdo.)
Moskvamees Kirjutas:Kas keegi teab missugust oli peab panema amortidesse(MoskvaM1A)?
Äkki Sa ajad midagi segamini? Kui Sa räägid Moskva tehase rattast M-1-A, siis sellel puudub taga vedrustus (sh amordid) sootuks ning esivedrustus on nn rööpkülik-tüüpi, kus amortisaatorid on nn mehaanilist tüüpi, kus üksteise vahel olevate ketaste pingust saab liblikmutriga peale keerata. Vt nt http://www.unic-moto.ee/gfx/bikes/moskva_m_1a_1950.jpg
Kui Sul on õliamordid ees ja tagant jäik, siis on tegu arvatavasti Minski tehase M-1-A uuema mudeliga (alates ca 1952). Kui ka taga on vedrud, siis on tegemist kas K-55, K-58 või miski muu hoopis uuema "moskvalasega" (M-103 vms).
Loomulikult on olemas ka variant, et keegi on kunagi jäiga tagaosaga ning rööpkülikuga esiosaga Moskva M-1-A-d "tuuninud" pannud ette teleskoop-tüüpi esiotsa ja teinud raami tagaosa ümber vedrustuse/õliamortisaatorite peale. 1950-70tel liikus meie teedel niiviisi ümber ehitatud "moskvalasi" palju.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel