04-02-2006, 00:13 AM
Tsiklimeister Kirjutas:Ka tehases värviti vanasti enamjaolt kõik mootorid üle!!
Nii ja naa. Oleneb tootjast. N.Liidu päritolu Teise Ilmasõja järgseid mootorrattamootoreid küll reeglina ei värvitud. Ehk siis minu kätte üsna heas korras sattunud 1940ndate M-1-A "Moskva" kui ka K-1-B mootorite karterid/kaaned/silindripead ei olnud ükski värvitud. Ka 1950-60ndate Jawa ja Š-50/51 mopeedimootorid ning D4-D5 abimootorid ei olnud ükski värvikihi all.
Isendi restaureerimisel soovitaksin teha esmalt värvkatte osas veidi uurimistööd. Kui selgub, et ikka ei olnud värvitud, siis minu arvates maksimaalne, mida selle pinnaga võib teha, on katta see mati ning võimalikult väljapaistmatu kaitselakiga...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18