10-02-2006, 22:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-02-2006, 22:02 PM ja muutjaks oli künnimees.)
V501m rõngaste ja silindri/kolvi omavahelise sobivuse kontrollimisest natuke.
Delta ja Karpatõ-2 kohta käivas venekeelses raamatukeses kästakse
rõngas lükata silindri ülemisest (silindripea poolsest) otsast 10 mm sügavusele ning seejärel kaliibriga lukuvahe ära mõõta. Uuel mootoril/rõngastel peab see olema 0,15...0,30 mm, kui ületab
0,9 mm, tuleb rõngad vahetada.
Kolvipõhjal ja silindril (viimasel oli vist karteripoolsel viimasel jahutusribil)
on number, mis peab mõlemal sama olema. Kahjuks ei tea, mitmeni neid
numbreid on ja millistele tolerantsidele nad vastavad.
Küsiks targematelt mootori (V501m) ,,külma" sissetöötamise kohta,
st. kui mootorit käitatakse mõningate tundide vältel teiselt (elektri-)mootorilt ning aeg-ajalt (~10 minutiliste vahedega) õlitatakse silindri seinu. Kas on mõtet ja milline on mõju mootori elueale? Silinder küllaltki
kulunud (uute kolvirõngaste lukuvahe mõlemal 0,65 mm), rõngad uued.
Delta ja Karpatõ-2 kohta käivas venekeelses raamatukeses kästakse
rõngas lükata silindri ülemisest (silindripea poolsest) otsast 10 mm sügavusele ning seejärel kaliibriga lukuvahe ära mõõta. Uuel mootoril/rõngastel peab see olema 0,15...0,30 mm, kui ületab
0,9 mm, tuleb rõngad vahetada.
Kolvipõhjal ja silindril (viimasel oli vist karteripoolsel viimasel jahutusribil)
on number, mis peab mõlemal sama olema. Kahjuks ei tea, mitmeni neid
numbreid on ja millistele tolerantsidele nad vastavad.
Küsiks targematelt mootori (V501m) ,,külma" sissetöötamise kohta,
st. kui mootorit käitatakse mõningate tundide vältel teiselt (elektri-)mootorilt ning aeg-ajalt (~10 minutiliste vahedega) õlitatakse silindri seinu. Kas on mõtet ja milline on mõju mootori elueale? Silinder küllaltki
kulunud (uute kolvirõngaste lukuvahe mõlemal 0,65 mm), rõngad uued.