Võrri spidokatest
#2

Võrridel - täpsemalt öeldes 125stel DKW RT 125 koopiatel ehk Moskva M-1-A-l ja ta järglastel - on spidomeetri ülekanne võetud jah esirattalt. Selle rummu otsas asub tigu/tiguratas ja ülekanne on trossiga toodud üles. Spidomeeter ise asub spetsiaalsel kronsteinil esikahvli küljes. Uuemalt mudelitel (1950ndate lõpp ja edasi) oli spidomeeter lambi sees.

Kui Sa mõtlesid võrride asemel punnvõrre ehk D-seeria abimootoriga liikureid, siis neil kõigil spidomeeter algses komplektis puudus. Kui väga soovid, võid selle sinna installeerida, kui leiad sobiva spidomeetri ja ülekande. Näiteks mingisuguse jalgratta oma - nt Saksa 1950-80ndate aastate osa maanteejalgrattaid on olnud varustatud esirattast saadava ülekandega ja kas lambi sees või leistangil asetseva mehaanilise spidomeetriga.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Võrri spidokatest - Autor: t6nn - 14-02-2006, 13:54 PM
RE: Võrri spidokatest - Autor: valdo - 14-02-2006, 14:13 PM
RE: Võrri spidokatest - Autor: t6nn - 16-02-2006, 17:38 PM
RE: Võrri spidokatest - Autor: Aho - 16-02-2006, 17:47 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne