17-04-2006, 13:31 PM
Leistangi läbimõõduga võrreldes väike puuritud auk (alla 1/4 leistangi läbimõõdust) vast selle mehaanilist vastupidavust oluliselt ei vähenda. Küll aga suurem auk, mille tegemisest vähemalt mina loobuksin.
Mis kroomtud eseme hilisemat lõikamist (sh puurimist) puudutab, siis minu arvates on peamine halja metalli kaitsmine töötluspiirkonnas. Seda nagu ikka traditsioonilisel viisil - fosforhappe-põhine roostesurm, happekrunt, täitekrunt, välisvärv. Ka siis, kui pindala on ruutmillimeetrites.
Ning täiendavalt tuleks kaitsta kroomiserva mahakoorumise eest, st lõigatud kroomiserv ei tohiks alluda "vässutamistele", "sikutamistele" vms. Nt kaitseb poltühendus, teise detailiga kindel liide, siin juba mainitud kummikaitse läbiviigu kohal jms.
Loomulikult on see kõik hädavariant, st mina eelistaksin mehaanilist töötlemist enne galvaanilise katte alla panemist.
Mis kroomtud eseme hilisemat lõikamist (sh puurimist) puudutab, siis minu arvates on peamine halja metalli kaitsmine töötluspiirkonnas. Seda nagu ikka traditsioonilisel viisil - fosforhappe-põhine roostesurm, happekrunt, täitekrunt, välisvärv. Ka siis, kui pindala on ruutmillimeetrites.
Ning täiendavalt tuleks kaitsta kroomiserva mahakoorumise eest, st lõigatud kroomiserv ei tohiks alluda "vässutamistele", "sikutamistele" vms. Nt kaitseb poltühendus, teise detailiga kindel liide, siin juba mainitud kummikaitse läbiviigu kohal jms.
Loomulikult on see kõik hädavariant, st mina eelistaksin mehaanilist töötlemist enne galvaanilise katte alla panemist.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel