20-07-2006, 17:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-07-2006, 17:58 PM ja muutjaks oli matu07.)
Tere jälle!
Eelmisel aastal tegudeni ei jõudnudki, aga nüüd võib öelda, et käisin, nägin ja võitsin
Garaaži ukse lahti saamiseks oli vaja kõigepealt ära tõsta paras hunnik eterniitplaate ja kui siis lõpuks ukse lahti sain ja võrri nägin, oli küll hea tunne. Vedasin ta siis päevavalguse kätte ja hakkasin uurima. Kummid olid kenad, tumedad, küll taga väikeste pragudega, "made in USSR" kirjadega. Pumpasin täis ja pidasid...kena. Kõik tundus komplektne, tegin veel kiire ülevaatuse, et meelde tuletada juhtimisseadmed ja vaadata, kas kõik on korras. Paagis oli vana kütus sees, esialgu mõtlesin, et proovib sellega. Kiire juhtmete kontroll, bensukraan lahti ja start...peale väntamist podiseb veidi ja jääb vait. Niisiis, vana plöga paagist välja ja uus kokteil (1/25-le õli ja 98 euro ultima segu
) sisse. Seekord pumpan kütust peale ka, kontrollin küünlajuhet ja uus katse...käima ei lähe. Naljapärast võtan ühe stardi ajaks küünlajuhtme lahti, teeb ikka samasugust häält, seega selge: sädet vist pole. Sadula alt leian 4 tagavaraküünalt ja tööriistakomplekti, tänan mõttes vanaisa leidlikkuse eest. Vana küünal välja, sorts kütust otse silindrisse ja uus küünal külge. Veel kiire juhtmete kontroll, lisaks üritan sidurilinki natuke kõvemini kinni keerata. Startides teeb korraks veidi teistsugust häält, sellist nagu peaks...aga ikka ei tööta. Sügan kukalt ja üritan meelde tuletada A.Palu tarkusesõnu segukruvi ja süüte sättimise kohta, aga meelde ei tule suurt midagi...igatahes katsetan kahe kruvi erinevaid asendeid (seal, kuhu bensujuhe läheb, vist karburaator
) ja lõpuks lähebki tööle!!!
Pärast proovisõite erinevate maastike peal on järgmised tähelepanekud:
* Vabagaasiga (rullik algasendis) sõidab võrr umbes 20 km/h...kas normaalne?
* Eelnevast tulenevalt, gaasitross on seal, kus ta mootorisse suundub mingi traadiga fikseeritud, äkki selleks, et kõrgemaid pöördeid hoiaks?
* Töötava mootoriga sidurit tõmmates viskab pöörded ülikõrgele. Kas normaalne? Kahjulik mootorile? Piiraja on sellisel mootoril? Kas sellisel masinal on üldse sidur kasutamiseks mõeldud peatuste ajal mootori töös hoidmiseks või on mõttekas välja suretada iga peatuse ajal?
* Kiirust kogub kenasti, aga mäest üles sõites on jõudu vähe (vist normaalne sellise mootoriga)
* Kuskil 40 km/h juures kostab esirattast mingit kõrinat/raginat, rohkem ei julge seega ka täisgaasiga lasta
* Tuled ei tööta, seda peab uurima.
* Esipidur väga nõrk, peaaegu olematu
Tulevikuplaanides on siis üritada võrr seada heasse (ideaal-?)korda ja üle värvida. Kui kellelgi on mingeid soovitusi/nõuandeid, oleks nende eest väga tänulik.
EDIT: Eriti vahva, kui keegi seletaks nende kruvide abil mootori töö reguleerimise põhimõtteid.
Ilusat suve,
Martin
Eelmisel aastal tegudeni ei jõudnudki, aga nüüd võib öelda, et käisin, nägin ja võitsin

Garaaži ukse lahti saamiseks oli vaja kõigepealt ära tõsta paras hunnik eterniitplaate ja kui siis lõpuks ukse lahti sain ja võrri nägin, oli küll hea tunne. Vedasin ta siis päevavalguse kätte ja hakkasin uurima. Kummid olid kenad, tumedad, küll taga väikeste pragudega, "made in USSR" kirjadega. Pumpasin täis ja pidasid...kena. Kõik tundus komplektne, tegin veel kiire ülevaatuse, et meelde tuletada juhtimisseadmed ja vaadata, kas kõik on korras. Paagis oli vana kütus sees, esialgu mõtlesin, et proovib sellega. Kiire juhtmete kontroll, bensukraan lahti ja start...peale väntamist podiseb veidi ja jääb vait. Niisiis, vana plöga paagist välja ja uus kokteil (1/25-le õli ja 98 euro ultima segu


Pärast proovisõite erinevate maastike peal on järgmised tähelepanekud:
* Vabagaasiga (rullik algasendis) sõidab võrr umbes 20 km/h...kas normaalne?
* Eelnevast tulenevalt, gaasitross on seal, kus ta mootorisse suundub mingi traadiga fikseeritud, äkki selleks, et kõrgemaid pöördeid hoiaks?
* Töötava mootoriga sidurit tõmmates viskab pöörded ülikõrgele. Kas normaalne? Kahjulik mootorile? Piiraja on sellisel mootoril? Kas sellisel masinal on üldse sidur kasutamiseks mõeldud peatuste ajal mootori töös hoidmiseks või on mõttekas välja suretada iga peatuse ajal?
* Kiirust kogub kenasti, aga mäest üles sõites on jõudu vähe (vist normaalne sellise mootoriga)
* Kuskil 40 km/h juures kostab esirattast mingit kõrinat/raginat, rohkem ei julge seega ka täisgaasiga lasta
* Tuled ei tööta, seda peab uurima.
* Esipidur väga nõrk, peaaegu olematu
Tulevikuplaanides on siis üritada võrr seada heasse (ideaal-?)korda ja üle värvida. Kui kellelgi on mingeid soovitusi/nõuandeid, oleks nende eest väga tänulik.
EDIT: Eriti vahva, kui keegi seletaks nende kruvide abil mootori töö reguleerimise põhimõtteid.

Ilusat suve,
Martin