12-11-2006, 14:44 PM
Kas tagaratta sidur on omane kõikidele 1930ndate aastate Puch'idele või ainult osadele?
Kas käigu sisse panemine valju "kolksakat" ei põhjusta, kui käigukast mootoriga püsivalt sidestatud? Ma ei kujuta seda küll eriti ette - paned käigukasti neurtaali peale ja lööd ratta käima ning kui sidur lahutet olekus esimese käigu sisse lükkad, siis hakkab paraja kolksatuse saatel kett ringi käima... Olgugi et vedu taga ei ole, tekitab liikuva ja liikumatu asja sidestamine otsemuhvi kaudu nagunii paraja hääle... ma ju ei usu, et seal miski sünkronisaator vms käigukastis on, vast ikka otsesidestus. Tavaliselt liikuril ju toimub see kõik seisvate osade olekus...
Kas käigu sisse panemine valju "kolksakat" ei põhjusta, kui käigukast mootoriga püsivalt sidestatud? Ma ei kujuta seda küll eriti ette - paned käigukasti neurtaali peale ja lööd ratta käima ning kui sidur lahutet olekus esimese käigu sisse lükkad, siis hakkab paraja kolksatuse saatel kett ringi käima... Olgugi et vedu taga ei ole, tekitab liikuva ja liikumatu asja sidestamine otsemuhvi kaudu nagunii paraja hääle... ma ju ei usu, et seal miski sünkronisaator vms käigukastis on, vast ikka otsesidestus. Tavaliselt liikuril ju toimub see kõik seisvate osade olekus...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18