27-12-2006, 11:27 AM
vada Kirjutas:Ma siin mõtlesin jah , et aastakese ta peaks ju niikuini vastu pidama ?
Hammasrihma vahetamine on reeglina paras töö, seepärast ei soovita sinna miskit "kahtlast" asja panna.
Teiseks tuleks "kaheldava" rihma installeerimisel enne selgeks teha, kuidas käitub mootor purunenud rihma korral. On mootoreid, kus "klapindus" lihtsalt seisma jääb ehk siis mootor lakkab töötamast. On aga mootoreid, kus rihma purunemise järel klapid ja kolvid omavahel tere ütlevad ning tulemuseks on kas ülikallis mootori remont (uued kolvis, klapid jms) või saab sõber Kuusakoski ühe raske mootori võrra rikkamaks (tavaliselt see viimane, sest Lääne mootorite remont kipub olema väga kallis). Sel viimasel juhul ma ei riskiks...
Kolmandaks soovitan teada saada, kas auto kasutuse ajal on Sul võimalik kiiresti ja lihtsalt rihma seisukorda jälgida ("Kümnesel" Ladal saab nt kaitsekatet üsna lihtsalt kergitada ja alla piiluda). Kui ei, siis ma ei riskiks kahtlase rihmaga; kui jah, siis miski 1000-2000 km tagant rihmale peale vaadata oleks ülimõistlik.
Neljandaks sõltub see sellest, kas on autoga kavas sõita Maarjamaal lühikesi otsi (potentsiaalne Autoabi pukseerimisteekond on lühike) või on plaanis miski pikem (Euroopa) reis. Viimasel korral ma jälle ei riskiks; kui siis vaid mootoriga, mis rihma purunemisel kokku ei jookse ja kui kaasas on varurihm ja selle vahetamiseks vajalikud tööriistad...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel