Kaldhammasrattad
#6

2715 Kirjutas:Pakuks et mootori ja siduri ühendamiseks on siiski parem kasutada sirgete
hammastega hammasrattaid...

Kaldhammaste pea ainus eelis sirgete hammaste ees on väiksem müra töötamisel. Sirge (evolvent)hamba kõik pinnad haakuvad korraga, mistõttu kastis tekib iseloomulik undamine, mille toon sõltub pöörlemiskiirusest ja sageli tugevus sõltub veojõust. Kaldhammastel toimub haakumine tasapisi ehk siis hammaste eri paikades eri aegadel, mistõttu sellist müra (undamist ei teki).

Võtame nt GAZ-51 versus 53 käigukast - esimene undab parajalt (joua-joua-joua), teine mitte. Või väiksematel sõidukitel D4 versus D5 mootor - sirgete hammastega D4 "laulab" kaldhammastega D5ga võrreldes ikka palju rohkem ja on seetõttu ilmeksimatult häälest ära tuntav...

Võistlusmasinatel ei ole müra/undamine probleemiks ja seetõttu eelistatakse kaasfoorumlase 2715 mainitud aksiaaljõu vähendamise tõttu tihti just sirgeid hambaid...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Kaldhammasrattad - Autor: Masinasist - 03-01-2007, 19:38 PM
RE: Kaldhammasrattad - Autor: mesamees - 03-01-2007, 20:09 PM
RE: Kaldhammasrattad - Autor: eberhard - 05-01-2007, 17:48 PM
RE: Kaldhammasrattad - Autor: mesamees - 06-01-2007, 17:17 PM
RE: Kaldhammasrattad - Autor: Luther - 03-01-2007, 20:41 PM
RE: Kaldhammasrattad - Autor: Masinasist - 03-01-2007, 21:17 PM
RE: Kaldhammasrattad - Autor: 2715 - 05-01-2007, 13:25 PM
RE: Kaldhammasrattad - Autor: valdo - 05-01-2007, 13:54 PM
RE: Kaldhammasrattad - Autor: Masinasist - 05-01-2007, 21:01 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne