09-01-2007, 21:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-01-2007, 21:11 PM ja muutjaks oli praud.)
Kui rääkida valatud pabiitsaalede aegadest, siis häälestamine käis nii, et kuivalt tõmmati raam- või kepsusaale kinni, tehti paar tiiru kuivalt, ning saaled lahti. Siis vaadati kust saale poob (tekivad selged jäljed) ja käsitsi soveldati(kraabiti) kergelt vastava hõõritsaga pigistavat kohta. Tulemuseks pidi saama ühtlane hõõrdumine üle kogu saalede pinna. Kui vaja, lisati fooliumit saalede alla ja uuesti soveldama. Vaevaline tegevus, kuid nii kunagi sai M400/401 mootoreid restaureerimise eesmärgil taastatud ja tulemused olid väga head. Edasi tulid juba vahetatavad saaled ja selle ajastu kohta ei oska palju kosta, sest enamus remonditud võlle läksid kenasti ka remontmõõdu saaledega kokku, üksikuid saalesid sai vast ka järele aidatud otste poolt. Pole ise autoluksepp, aga ei mäleta küll, et keegi oleks mikromeetriga vene mootreid kokku pannud ja mõõtmisega suurt vaeva näinud.
Siin siis need Plastigage toleratsi indikaatorribad:
Siin siis need Plastigage toleratsi indikaatorribad: