Õli vahetus
#15

Mina olen juba kaks õlivahetust otsustanud muruniiduki õli kasuks (mõlemal korral minuteada Mobile'i toodang). Ta on küll võrdlemisi vedel, kuid erilisi puudusi ma selle õlitusomadustes nagu ei leia. Ainukesed korrad, kui on õlituli tahtnud põlema jääda madalamatel pööretel, on olnud pikemad otsad väga sooja ilmaga suvel ning ka nendel kordadel on olnud õlivannis õli umbes poole normi ulatuses (mida sai loomulikult kohe koju jõudes lisatud).

Siinkohal oleks vast paslik tsiteerida natuke motoklubi Nowhere League'i kodukalt leitud asjalikku artiklit emmiliste õlide kohta:


Neljataktiline mootor, käigukasti karter mootorist eraldi, kuivsidur (Dnepr, Ural jmt.):
- Mootoris võib kasutada automootori õli, võib kasutada ka muid õlilisandeid. Parima tulemuse annab suvisel perioodil (temperatuuril üle +4 kraadi) siiski ÜHEASTMELISE ÕLI kasutamine, viskoossusega SAE-40. Motopoodides müüakse seda ka Harley-Davidsoni õli nime all. Sama üheastmelist õli on saadaval ka MURUNIITJA ÕLI nimega (Näiteks Valvoline Lawn-mower Oil), kusjuures sel juhul pole hinnas liigset HD-hinnalisa. Põhimõte sellel asjal on, et kuna õhkjahutusega mootor kuumeneb töötamisel rohkem kui vesijahutusega mootor, siis õhkjahutusega mootoris hakkavad mitmeastmelise (näiteks 10W40) õli väiksema viskoossusega astmed, mis on mõeldud miinustemperatuuridega töötamiseks, kõrbema, moodustades väljalaskeklappidele ja põlemiskambrisse tugeva nõekihi, mis segab loomulikult mootori tööd. Üheastmelisel õlil seda probleemi pole, tuleb vaid meeles pidada, et pakasega ei tohiks mootorit käivitada, kuna õli on liiga paks. Tõenäoliselt talvisel ajal pole tsikliga sõitjaid ka liiga palju, kes siiski sõidab, peaks küll kasutama mitmeastmelist automootori õli.
- Käigukastis kasutatakse valmistaja poolt näidatud õlisid, Dnepril ja Uralil näiteks transmissiooniõli, neil võib kasutada ka moodsamat õli viskoossusega SAE 80W90.

Vanemat tüüpi mootoritel (Ural, Dnepr) ja samuti juhul kui mootor kulutab õli, on mõtekas kasutada mineraalipõhjalist õli, see on odavam ja määrib kulunud mootorit paremini.
Keskmise erivõimsusega (kuni 100 hj./L) mootoritel on mõtekas kasutada poolsünteetilist mootorrattaõli, mis on spetsiaalsete lisanditega märgsiduri libisemise vastu ja käigukasti kergema lülitumise jaoks.
Suure erivõimsusega (üle 100 hj./L) ja kõrgete pööretega mootoritel on mõtekas kasutada täissünteetilist mootorrattaõli, mis on spetsiaalsete lisanditega märgsiduri libisemise vastu ja käigukasti kergema lülitumise jaoks.

Pots ja postivahe.


Vasta


Sõnumeid selles teemas
Õli vahetus - Autor: Mini - 08-01-2007, 00:33 AM
RE: Õli vahetus - Autor: mesamees - 08-01-2007, 01:12 AM
RE: Õli vahetus - Autor: Ishijupp - 08-01-2007, 17:17 PM
RE: Õli vahetus - Autor: isandpauk - 08-01-2007, 17:38 PM
RE: Õli vahetus - Autor: teints - 14-01-2007, 22:29 PM
RE: Õli vahetus - Autor: Mini - 14-01-2007, 22:51 PM
RE: Õli vahetus - Autor: Ranno - 15-01-2007, 02:25 AM
RE: Õli vahetus - Autor: Mini - 15-01-2007, 09:30 AM
RE: Õli vahetus - Autor: teints - 15-01-2007, 20:44 PM
RE: Õli vahetus - Autor: Tafka - 15-01-2007, 21:57 PM
RE: Õli vahetus - Autor: Ranno - 16-01-2007, 16:59 PM
RE: Õli vahetus - Autor: kinky - 16-01-2007, 18:11 PM
RE: Õli vahetus - Autor: Tafka - 16-01-2007, 18:48 PM
RE: Õli vahetus - Autor: Ishijupp - 16-01-2007, 20:38 PM
RE: Õli vahetus - Autor: JyrkaEE - 17-01-2007, 02:38 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne