22-01-2007, 12:49 PM
Minu meelest tuleks omavahel eristada kaks teemat, mis siin on läbisegi nagi Kört-Pärtli särk:
1. Kus on vaja detaililt pindrooste eemaldada selle hilisema töötlemise (pahtel+värv, vask+galvaanika vms) eesmärgil;
2. Kus on vaja kinniroostetanud koost (nt keermesliide) avada nii, et detailid terveks jääksid ja edaspidi kasutatavad oleksid.
Eesmärgiks 1 olen kasutanud (peale mehaanilist roosteeemaldust) ortofosforhappe derivaate. Võimalik on kasutada ka soolhapet jt happeid, aga see vajab eriteadmisi. Soolhappe kohta on nt juttu Märt Aarne (kaasfoorumlane autorestauraator) juttudes unicweb'is. Eesmärgiks 2 olen kasutanud MoS2 eraldusõli. Olen kuulnud jutte BSK-piduriõlist, kokakoolast jt - võibolla toimivad, proovinud ei ole.
1. Kus on vaja detaililt pindrooste eemaldada selle hilisema töötlemise (pahtel+värv, vask+galvaanika vms) eesmärgil;
2. Kus on vaja kinniroostetanud koost (nt keermesliide) avada nii, et detailid terveks jääksid ja edaspidi kasutatavad oleksid.
Eesmärgiks 1 olen kasutanud (peale mehaanilist roosteeemaldust) ortofosforhappe derivaate. Võimalik on kasutada ka soolhapet jt happeid, aga see vajab eriteadmisi. Soolhappe kohta on nt juttu Märt Aarne (kaasfoorumlane autorestauraator) juttudes unicweb'is. Eesmärgiks 2 olen kasutanud MoS2 eraldusõli. Olen kuulnud jutte BSK-piduriõlist, kokakoolast jt - võibolla toimivad, proovinud ei ole.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel