29-01-2007, 09:55 AM
Kes selataks mulle (kui rumalale) ära - kui küünlajuhtmed (kõrgepingejuhtmed) on piisavalt paksu ca (4-5 mm) isolatsiooniga läbilöökide vältimiseks ning piisavalt korraliku soonega voolu juhtimiseks (mitmekiuline vasktraat keskel), siis mida juhtmelt veel vaja?
Ehk milleks see totaalne jahumine ühtede ja teiste firmade juhtmtete ümber? Vrd - tavaliste (madalpinge)juhtmete ümber sellist tantsu ju ei käi, peaasi, et isolatsioon on korralik ja ristlõige piisav.
Vanasti müüdi kõrgepingejuhet lausa keras, tükelda sellistesse juppidesse nagu tahad. Ja uunikumide jaoks saab seda niiviisi ju endiselt.
Ja last not least - autokonstruktorid on ajaloo vältel konstrueerinud ka autosid, mis ei vajagi kõrgepingejuhtmeid. Ford A-l (ja selle mootori osas koopiatel GAZ-A-l ja GAZ-AA-l) ulatub jagaja välja plokikaanest ning küünaldesse lähevad juhtmete asemel jäigad latid...
Ehk milleks see totaalne jahumine ühtede ja teiste firmade juhtmtete ümber? Vrd - tavaliste (madalpinge)juhtmete ümber sellist tantsu ju ei käi, peaasi, et isolatsioon on korralik ja ristlõige piisav.
Vanasti müüdi kõrgepingejuhet lausa keras, tükelda sellistesse juppidesse nagu tahad. Ja uunikumide jaoks saab seda niiviisi ju endiselt.
Ja last not least - autokonstruktorid on ajaloo vältel konstrueerinud ka autosid, mis ei vajagi kõrgepingejuhtmeid. Ford A-l (ja selle mootori osas koopiatel GAZ-A-l ja GAZ-AA-l) ulatub jagaja välja plokikaanest ning küünaldesse lähevad juhtmete asemel jäigad latid...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel