30-01-2007, 12:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-01-2007, 13:28 PM ja muutjaks oli valdo.)
metsamees Kirjutas:Ma pole küll alma elektriskeemi mittekunagai näinud aga kui seal just kõrgemat keemiat tehtud pole jätaks mina sinu asemel uue takisti otsimise viimaseks asjaks mida teha.
Kui Sa vajutad starteri pedaali, siis ju muudad elektriskeemis vaid kahte asja:
a) lühistad süüteahela lisatakisti;
b) lased aku voolul läbi stargteri mootori kulgeda.
Asjaolu b) ei saa mitte kuidagi ülejäänud tarvikuid tööle panna. Küll aga saab asjaolu a), kui selle kontaktid on valesti ühendatud või takistiga pahad lood juhtunud.
Juhin tähelepanu sellele, et starteri andmise ajal Sa ju süütelukku ei puudu - vanematel masinatel on starter reeglina eraldi pedaali või nupu all. Almal käivitub starter nagu 51lgi pedaalist.
Seega on süütelukk viimane koht, kust viga otsida. Tolle ajastu süütelukku on ka imelihtne kontrollida - sellel on taga kolm klemmi (AM, PR ja KZ): kui lukk on väljas, peavad kõik klemmid olema üksteisest lahutatud, luku sees olles on need 3 klemmi üksteisega ühendatud. Kõik.
Muide - Alma, Pobi ja GAZ-51 süütelukud on täiesti identsed.
metsamees Kirjutas:... kuii keerad starti siis mootor käivitub...
Vanematel autodel ei keerata starterit, kuna see ei käi süütelukust, vaid eraldi nupust/pedaalist (Almal pedaalist). Võtme alt käiv starter on üsna hilise aja autode (1960ndad ja edaspidi) leiutis.
Soovitan endiselt auto juures näpuga järge ajades teha kindlaks elektrisüsteemi olemus (kas on algne 6V või ümberehitatud 12 V ning millised on komponendid) ning hakata testriga kõiki aheldaid jupphaaval lahti ühendatuna läbi kontrollima. Skeemid on ju imelihtsad ja niiviisi kontrollides peaks viga üsna kergesti enda asukohast märku andma.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel