26-02-2007, 10:29 AM
madeinussr Kirjutas:klaabu Kirjutas:4) Päris suvalist Jupiteri-seeria kolbi ei saa kohe pimesi sisse panna, kuna aegade jooksul muutusid silindri akende laiused ja sellega koos ka rõngalukkude asukohad. Lihtsalt tuleb kindlasti kontrollida, et lukud üle akende ei jookseks.
Siin julgen ise sõna võtta, Jupiter 1 ja Jupiter 2 kolvid peaks olema identsed, samas on neid võimalik asendada ka 175 mootori kolbideks (Kavrovets, Voshod). Uuematel Jupiteridel 3,4,5 on kolvid jälle identsed, erinevus 1,2 ja 3,4,5 kolbide vahel peaks olema sisse lõigetes kolvi alaosas, uuematel see vahe lai, vanematel kitsam. 3,4 ja 5 seerja omavaheline erinevus peaks seisnema järgmises. Jupiter 5 kolvi mõõt on Jupiter 3,4 esimene remont, ühesõnaga Jupiter 5 kolvi läbimõõt on 62mm eelnevatel 61,75.
Ülevoolukanalitesse minevad kolvi sisselõigete erinevus ei keela kolbe ristkasutada. Kui see sisselõige laiem on, siis pole häda midagi, töökanali laiuse määrab ikkagi silindri serv ära. Kui aga kitsam, siis tuleb natuke kolvi akent laiendada. Erinevus tuleb sellest, et 3. ja 4. seeria olid 2 ülevoolukanaliga, teised neljaga.
Ka kolvi läbimõõdu muutus 0,25 mm ei keela sobivate mõõtude juures (silindrid puuritud/hoonitud) kolbe ristkasutada (muidugi eeldusel, et suuremasse silindrisse väiksem kolb ei sobi).
Vahetatavuse teeb raskeks erinevate mudelite väljalaskeakende laiusete erinevus, mistõttu rõnga stopperid on erinevate kohtade peal ja ebasoodsal juhul võivad hakata vales silindris üle akende jooksma. Oskajale mehele pole ka muidugi stopperite nihutamine ületamatu takistus.
Parimat.