12-03-2007, 22:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-03-2007, 22:48 PM ja muutjaks oli valdo.)
Kodaratele kinnituvadki niplid reguleeritava keermesliitega ju selleks, et neid keermeid kruttides saaks viskamise võimalikult täpselt välja reguleerida! Ehk siis esmalt laod kodarad sisse (enam-vähem võrdselt kõiki keerates) ning siis keerad nii tunde järgi neid kõiki võrdselt peale, nii et ratas enam ei "loksu". Siis paned ratta võllipidi miski raami vahele kinni, et vaadata, mispidi viskama jäi ehk siis milliseid kodaraid on vaja peale keerata ja milliseid järgi anda ja kui palju.
Vahel räägitakse ka, et rihtimiseks olla vaja spetsiaalset "kelladega" pinki vms... minu arust ei ole. Peaasi, et ratas võllipidi kindlalt ja loksuvabalt raami vahel kinni on - ülejäänu tee ära tundlik sõrm, täpne silm ja kodaravõti
Näpuotsaga tunned ja silmaga näed ratast keerutades ratast, mida kuspidi ja kui palju vaja keerata/rihtida. Vähemalt mina olen nii teinud... jalgratta rattast kuni "emmilise" ja R75 rattani välja 
Eks ta veidi oskust nõuab, aga kui oled juba mõnikümmend ratast kokku ladunud ja ära rihtinud, siis on see töö juba käpas (usun, et olen elus kokku kõvasti üle 100 kaherattalise ratta kokku ladunud ja ära rihtinud...).
Vahel räägitakse ka, et rihtimiseks olla vaja spetsiaalset "kelladega" pinki vms... minu arust ei ole. Peaasi, et ratas võllipidi kindlalt ja loksuvabalt raami vahel kinni on - ülejäänu tee ära tundlik sõrm, täpne silm ja kodaravõti


Eks ta veidi oskust nõuab, aga kui oled juba mõnikümmend ratast kokku ladunud ja ära rihtinud, siis on see töö juba käpas (usun, et olen elus kokku kõvasti üle 100 kaherattalise ratta kokku ladunud ja ära rihtinud...).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel