29-05-2007, 20:42 PM 
	
	
	AinP Kirjutas:56-ndal kui seda Pobi tehti, polnud ju 21 ollagi. Kuna igasugune info puudub, siis olemasolevate detailide põhjal võiks järeldada, et need masinad olid Zim-i mootoriga koos hüdromuhviga või siis manuaalkasti puhul 51-e kastiga.
21 pold olla, aga see kast on ju palju vanem.
21 kast = uuemat tüüpi (peale-1950) Pobi kast. Välja arvatud üks külgkaane hoova kinnitus, aga see pole enam ju kast, vaid häiguvahetusmehhanism. Muu on identne.
Uuemat tüüpi Pobi kast (ehk 21 kast) erineb ZIMi kastist vaid vedava võlli pikkuse poolest - ZIMi hüdrumuhv nõuab pikemat võlli. Muu on identne.
Nimetet kast konstrueeriti ZIMi jaoks Pobi vanatüüpi kastist, asendades viimase algsed kerglülitusmuhvid sünkronisaatoritega. 1950.a. oktoober (ZIMi esmailmumise aeg) oli ka aeg, mil kõik Pobid varustati uut tüüpi kastiga. Samaks jäid kõik laagrid, võllipikkused jms, nii et vana sisu saab panna uude kasti ja vastupidi.
Vanatüübiline Pobi kast (see ilma sünkronisaatoriteta isend siis) = "emka" (GAZ-M-1, GAZ-11) kast = 1933. aasta Ford V8-40 kast. Ma ei anna just pead, aga arvata on, et ka GAZ-21 kasti ning 1933.a. Ford-V8-40 kasti laagrid ja võllipikkused on samad (või peaaegu samad).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18

