Moskva a.1950 mootor.
#5

tsiklimees Kirjutas:Pilt siis asjahuvilistele http://www.album.ee/node/11026037/50060355

Nigel pilt ja paljusid tähtsaid detaile peal ei ole (kahjuks). Seega kommenteerin vaid seda, mida näen:

1. Kui aastaarvuks on 1950, siis on käivitusvänt kindlalt vale (algne on kaarja profiiliga); kardan, et praegune vänt pärineb miski palju hilisema isendi pealt (nt 1960te M-103 mootorilt).

2. Malmsilinder on kindlalt uuem kui 1950 - algsel silindril (nagu ka prototüüp-rattal DKW RT 125-l) silindri alaosas luuk-aknaid ei olnud ja veel 1950.a. valmistati "aknatuid" silindreid.  Vrd nt veebilehel http://www.frank-stegemann.de/dkwrt125.htm olevaid pilte enda mootori piltidega (see roheline ratas seal lehel on minu seni taastamata, kuid suures osas tehase originaalvärvis isend). Eks ekspluatatsiooni käigus on vast piirkulunud silinder kunagi vahetet uuema vastu (1950ndate teise poole "moskvate" silinder oli juba alaosas akendega).

3. Silindril on üks ribi murdunud (algse pilkupüüdva isendi taastamisel on sellise murdunud ribi taastamine üliproblemaatiline).

4. Keegi agar "nobenäpp" on puurinud silindrikaane külgmisse ribisse augu. See on alukeevitusega küll likvideeritav, kuid sellega on üksjagu tööd. Tõenäoliselt on mootorile pandud parema jahutuse jaoks tuulepüüdjad või on mootorit kasutet (või soovitud kasutada) miskil omavalmistet pisi-aiatraktoril.

5. Käiguvahetusvända nuutkinnituse juures paistab midagi kahtlast (keevituspisar?). Üldiselt kippus pikalt kasutet mootoritel tihti nuut kuluma ja siis mindi tihti lihtsama vastupanu teed - keevitati kang sinna kinni. Julgen seepärast nii arvata, et olen ise aastat 15 tagasi kolme selliselt kinnikeevitet vändaga moskvalase mootorit osandanud. Selline keevisliide rikub tavaliselt jäädavalt nii kangi kui ka võlli (vahel on võll koos nuudistikuga siiski küll pikema ja raskema  töö tulemusena taas taastatav).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme suvel avatud K,N,R,L.P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Moskva a.1950 mootor. - Autor: tsiklimees - 20-08-2007, 21:19 PM
RE: Moskva a.1950 mootor. - Autor: kass - 20-08-2007, 21:24 PM
RE: Moskva a.1950 mootor. - Autor: valdo - 20-08-2007, 22:38 PM
RE: Moskva a.1950 mootor. - Autor: tsiklimees - 21-08-2007, 13:52 PM
RE: Moskva a.1950 mootor. - Autor: valdo - 21-08-2007, 16:06 PM
RE: Moskva a.1950 mootor. - Autor: tsiklimees - 21-08-2007, 16:12 PM
RE: Moskva a.1950 mootor. - Autor: valdo - 21-08-2007, 16:34 PM
RE: Moskva a.1950 mootor. - Autor: tsiklimees - 21-08-2007, 17:25 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne