24-08-2007, 17:47 PM
Mind pani kirjutama seda teemat siia Autolehe rubriik Nõunik kus iga nädal tuuakse välja mõni "kasulik nipp". Sirvisin paari Autolehte ja karp jäi sõna otseses mõttes lahti, paar stiilinäidet nende kasulike nippide kohta :
Kui ratas ei tule alt ära ?
Purunenud rehviga ratta vahetamisel võib kujuneda takistuseks selle kättesaamine auto alt - poldid või mutrid on nii kõvasti kinni, et lihtsalt ei jõua lahti keerata. Sellepärast ei tee paha, kui auto pakiruumis leidnub mõnekümnesentimeetrine torujupp, mille saab lükata rattavõtme otsa ja nii jõuõlga pikendada. Üldjuhul peaks sellest abinõust piisama, eriti kui kasutatakse korralikku rattavõtit.
Tule taevas appi ! Kuidas saab Autoleht, kes peab ennast üheks juhtivaks autoajakirjaks Eestis sellist asja soovitada ? Esiteks on võtme pikendamine elementaarsete ohutusnõuete räige rikkumine ! Teiseks miks on vaja keerata rattapolte kinni 100 nm jõuga ? Räägitakse küll, et auto tootjatehas on nii ette kirjutanud. Jah, võib kirjutada küll, kuid see on minu arusaama järgi rohkem selleks, et nad ei taha endale vastutust võtta selle koha pealt, et kui peaks ratas alt tulema mis on siiski korras auto puhul üsna ebatõenäoline, kuna rattapoldidi seisavad üsna tugevalt kinni tänu koonusele, mis on velgedel rattapoltide aukudel.
Aga see selleks, järgmine huvitav nipp :
Jaga rattapolte
Kui peaks juhtuma, et rattal on sõidu ajal poldid mingil põhjusel kadunud või lõhute need rattavahetuse käigus ei pea tingimata tee äärde uusi polte ootama jääma. Võtke ülejäänud ratastelt igaühelt üks polt ning asendage nendega puuduvad. Sel viisil kolme poldiga kinnitatud ratastega kannatab mõõdukal kiirusel sõita lähima remonditöökojani.
Milleks kogu see jama tühiste rattapoltide ümbes ? Kogu selle jama vastu aitab üsna lihtne nipp - " Määri rattapolte !! " Aga selle järelduseni pole siiamaani jõudnud Autolehe toimetajad, ehk liiga ebahuvitav ?
Kui ratas ei tule alt ära ?
Purunenud rehviga ratta vahetamisel võib kujuneda takistuseks selle kättesaamine auto alt - poldid või mutrid on nii kõvasti kinni, et lihtsalt ei jõua lahti keerata. Sellepärast ei tee paha, kui auto pakiruumis leidnub mõnekümnesentimeetrine torujupp, mille saab lükata rattavõtme otsa ja nii jõuõlga pikendada. Üldjuhul peaks sellest abinõust piisama, eriti kui kasutatakse korralikku rattavõtit.
Tule taevas appi ! Kuidas saab Autoleht, kes peab ennast üheks juhtivaks autoajakirjaks Eestis sellist asja soovitada ? Esiteks on võtme pikendamine elementaarsete ohutusnõuete räige rikkumine ! Teiseks miks on vaja keerata rattapolte kinni 100 nm jõuga ? Räägitakse küll, et auto tootjatehas on nii ette kirjutanud. Jah, võib kirjutada küll, kuid see on minu arusaama järgi rohkem selleks, et nad ei taha endale vastutust võtta selle koha pealt, et kui peaks ratas alt tulema mis on siiski korras auto puhul üsna ebatõenäoline, kuna rattapoldidi seisavad üsna tugevalt kinni tänu koonusele, mis on velgedel rattapoltide aukudel.
Aga see selleks, järgmine huvitav nipp :
Jaga rattapolte
Kui peaks juhtuma, et rattal on sõidu ajal poldid mingil põhjusel kadunud või lõhute need rattavahetuse käigus ei pea tingimata tee äärde uusi polte ootama jääma. Võtke ülejäänud ratastelt igaühelt üks polt ning asendage nendega puuduvad. Sel viisil kolme poldiga kinnitatud ratastega kannatab mõõdukal kiirusel sõita lähima remonditöökojani.
Milleks kogu see jama tühiste rattapoltide ümbes ? Kogu selle jama vastu aitab üsna lihtne nipp - " Määri rattapolte !! " Aga selle järelduseni pole siiamaani jõudnud Autolehe toimetajad, ehk liiga ebahuvitav ?