03-09-2007, 19:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-09-2007, 22:15 PM ja muutjaks oli valdo.)
Väntvõllilaagrid asuvad väntvõlli otstes. Kui need jäävad mootori demonteerimisel juhtumisi võlli peale, mitte aga korpuse sisse, saab neid võlli pealt tõmmitsaga eemaldada. Väntvõllilaagriteks on D-seeria mootoritel muide tavalised tüüplaagrid, kui mu mälu ei peta, siis oli margiks 201 või 202. Kindlasti vaata mark aga järele peale laialikiskumist - mina ei ole D-mootori viimased 20 aastat pooleks võtnud ja enam ei mäleta... Uued laagrid saad vajadusel igast hästivarustet laagripoest, nt http://www.alas-kuul.ee/ abiks 
Mis puudutab aga kepsulaagrit, siis sellega on keerulisem lugu. Selle vahetamine vajab kokkupressitud väntvõlli demonteerimist ja hilisemat monteerimist, mis eeldab eriseadmeid (pressi) ning väga täpset rihtimist kokkupanekul. Üli-masskogustes toodetud moodsa D8 mootori korral on majanduslikult vast mõttekam soetada korrasolev väntvõll, kui hakata sellel riknenud kepsulaagrit vahetama.

Mis puudutab aga kepsulaagrit, siis sellega on keerulisem lugu. Selle vahetamine vajab kokkupressitud väntvõlli demonteerimist ja hilisemat monteerimist, mis eeldab eriseadmeid (pressi) ning väga täpset rihtimist kokkupanekul. Üli-masskogustes toodetud moodsa D8 mootori korral on majanduslikult vast mõttekam soetada korrasolev väntvõll, kui hakata sellel riknenud kepsulaagrit vahetama.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel