14-10-2007, 16:28 PM
http://nagi.ee/photos/vooteleaer/2587737/in-set/45753/
Pildid ratta praegusest seisust. Põhimõtteliselt on ühes tükis ainult raam ja tagakiige. Olen nüüd üsna palju uurinud, mis kepsu sellele mootorile saaks aretada. Konsulteerisin oma sõbraga Hoillandist (www.emot.nl) ja tema soovitas kasutada Rotaxi kepsu, mis on 140mm tsentrite vahega ja 28mm alumise tapiga. Sel juhul tuleb teha spetsiaalne 29mm>28mm<29mm tapp (ilmselt saab lihtsalt PS tappi keskelt õhemaks treida). Kepsusõrmel peab sel juhul kasutama lahtiseid 3mm nõelasid ning silindril peab alt 10mm maha freesima. Teine variant, mis töös, on kasutada seda Kloostrimetsast ostetud viltuse tapiavaga kepsu, mille kohta mu tuttav vana mehaanik ütles, et saab kepsu painutamise teel rihtida. Täna tegin sellele ka õlituspilud. Alguses lasin ettevaatlikult relakaga kahelt poolt pilud sisse, siis viimistlesin Dremeli otsas peenikese terava tipuga freesiga. Kõige lõpuks poleerisin kepsu tööpinna alguses 260 liivapaberiga ja siis veel 2500-ga. Muidu oli enne pinnasiledus seal suht vilets, nüüd on peegelpind. Homme siis üritame kepsu õigeks painutada.
Üks hea uudis Hollandist on, et tõenäoliselt saab teha Itaalias GOL Pistoni-s järele Planeta Spordi kolvi ja sealt peaks juba väga kõrge kvaliteediga asja saama.
Pildid ratta praegusest seisust. Põhimõtteliselt on ühes tükis ainult raam ja tagakiige. Olen nüüd üsna palju uurinud, mis kepsu sellele mootorile saaks aretada. Konsulteerisin oma sõbraga Hoillandist (www.emot.nl) ja tema soovitas kasutada Rotaxi kepsu, mis on 140mm tsentrite vahega ja 28mm alumise tapiga. Sel juhul tuleb teha spetsiaalne 29mm>28mm<29mm tapp (ilmselt saab lihtsalt PS tappi keskelt õhemaks treida). Kepsusõrmel peab sel juhul kasutama lahtiseid 3mm nõelasid ning silindril peab alt 10mm maha freesima. Teine variant, mis töös, on kasutada seda Kloostrimetsast ostetud viltuse tapiavaga kepsu, mille kohta mu tuttav vana mehaanik ütles, et saab kepsu painutamise teel rihtida. Täna tegin sellele ka õlituspilud. Alguses lasin ettevaatlikult relakaga kahelt poolt pilud sisse, siis viimistlesin Dremeli otsas peenikese terava tipuga freesiga. Kõige lõpuks poleerisin kepsu tööpinna alguses 260 liivapaberiga ja siis veel 2500-ga. Muidu oli enne pinnasiledus seal suht vilets, nüüd on peegelpind. Homme siis üritame kepsu õigeks painutada.
Üks hea uudis Hollandist on, et tõenäoliselt saab teha Itaalias GOL Pistoni-s järele Planeta Spordi kolvi ja sealt peaks juba väga kõrge kvaliteediga asja saama.