18-10-2007, 20:23 PM
Algul tuleks kindlaks teha kas silinder on hülsitud või on kasutatud peegelpinna keemilist töötlust,samuti oleks hea teada saada milline on silindri(hülsi) sisepinna struktuur.Kui on tegemist(malmi puhul) perliitse struktuuriga siis keevitamise korral isegi õige elektroodi ja voolusuuna korral toimuvad termilised muutused muudavad pinna kõlbmatuks.Malmdetailide keevitamise teeb keerukaks ebaühtlasest jahtumisest tingitud termilised pinged:seepärast tuleb detail enne ette soojendada ja pärast kindla kiirusega jahutada(3-8 korda aeglasemalt kui muidu ja jahutuskõver peaks olema veidi nõgus).Kui on tegemist eraldi silindri või äravõetava hülsiga saab teda taastada 1)elektrokeemiliselt (selliselt taastatakse kolvisõrme otsa laia ja madalat jälge) 2)mitmeastmelisel multikomponentse kõvajootmise teel(selliselt joodetakse kitsaid ja sügavaid vagusi).Pehmejoodiseid mitte kasutada.Nimetatud meetod on ennast õigustanud peale vene mootorite ka Lycoming(320-720) ,Jabiru suurematele mootoritele kuid ei sobi Rotax tüübile.Konkreetsemaks jutuks peaks teadma rohkem.