09-01-2008, 23:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-01-2008, 00:13 AM ja muutjaks oli valdo.)
villis1 Kirjutas:valdo Kirjutas:Tõenäoliselt ZIS-5, GAZ-A, GAZ-AA või GAZ-67:GAZ M1 ja tegel sarnane ka Ford A- kui nende autode "Emal"
Ma 100% kindel ei ole ja pead ei anna, et tõepoolest mõnel (varajasel?) GAZ-M-1 mudelil samasugune miniatuurne spido ei olnud. Aga valdaval enamikel "emkadel" oli siiski juhi ees kaks suurt "kella", neist vasakpoolne on selgelt spido (vt allolevalt fotolt numbreid 0, 20, 40 jne):
![[Pilt: M1int.jpg]](http://ww2.alexpinsker.com:5080/auto.ru/gaz/M1int.jpg)
Ärgem unustagem, et GAZ-A on küll Ford-A "peaaegu"-replika, kuid GAZ-M-1 ehk "emka" on kere osas juba Ford V8-40 "peaaegu"-replika veidi teistsuguse mootoriga. Kui Ford-A-l ja AA-l selline miniatuur-spido tõesti oli (sealt selline spidomall nõuka-toodangul tegelikult pärinebki), siis Ford V8-40-l oli spido juba teisem. Minuteada "rändas" Ford V8-40 spido üsna kosmeetiliste muudatustega ka "emkale".
Kardan, et Sa ajad "gaziku" (GAZ-A) ja "emka" (GAZ-M-1, peale väikest modifitseerimist GAZ-11) omavahel ehk segamini?
Olen elu jooksul vähemalt kolme "emka" spido näppude vahel hoidnud...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18