18-02-2008, 00:50 AM
ktmxcx Kirjutas:Mis õli ja määret kasutate jalgratta keti õlitamisel ja laagrite määrimisel?
Ise kasutan laagrite jaoks Litol-24 ...
Jalgrattaspetsid ütlevad, et sõitmiseks kasutatavale rattale ei tohiks mitte konsistentset määret laagritele panna. Ikka midagi vedelat. Muidu on vabajooks pärsitud. Päris võidusõitjad me pole aga ratas võiks ju kergemini joosta küll. Võidusõitjad kasutavad laagrites õmblusmasina õli sarnast. Seda tuleb sõidu ajal isegi uuendada. Mehhaanik laseb siis kõrvalsõitvast autost survepudelist juurde.
Ketiõlisid on ka mitut sorti. Kardispordis mehhaanikuna panin tähele, et ketiõli ei pea sõidu lõpuni vastu. Peale sõitu oli kett "kange" ja ainult krõbises. Mootoriõliga polnud seal teha midagi. Mingi sinine survepudelis õli (60eek) tuli ka välja praakida. 100ee'kine pudel kõlbas 80kuubikulise kardile. 300eek'ine pudel kõlbas 100kuubikulisele. Nii, et valikut on.
Ise kasutan palju Würth'i HHS2000 survepudelis õli (põhiliselt autodel,uksehinged, piirajad, lukumehhanismid). Seda saab edukalt ka ketiõlina tarbida. On selline õli, mis välja lastes on õmblusmasina õli viskoossusega (poeb igale poole vahele), hiljem läheb TAD17 sarnaseks (püsib omal kohal). Väga hea nakkuvuse ja määrimisega. Mitte kasutada snepperlukkude määrimiseks. Snepri vedrud on nii väiksed, et ei jaksa silindreid omale kohale tõugata. Peale võtme sisselükkamist peab ootama, et keerat saaks.
Usun, et jalgratta hobimeistritel aitaks HHS2000 igale poole panna. Üks pudel, vähem jama.