18-02-2008, 10:46 AM
Palju õnne bussi omandamise puhul!
Nagu trenditeadlikumad inimesed öelnud on, siis bussiga on oluliselt loodussõbralikum ja odavam sõita kui autoga.
Ära jäta asja seisma seniks kuni majanduslikud olud paranevad. Esiteks ei parane need kunagi ja teiseks hakkab pea pidevalt seisva bussi pärast valutama ja reaalne tööde alustamine on samaväärne suitsetamisest loobumisega, ehk vähesed suudavad leida selle õige momendi tegema hakkamiseks. Omadest kogemustest (bussi nokkimise kogemustest) tean, et suuremat sorti liiklusvahendi taastamiseks ei kulu väikesest rohkem käibevahendeid, vaid oluliselt rohkem töötunde. Kui sa aga teed ise ja töö eest teistele ei maksa, siis saad ju bussi jumala muidu kätte. Mina näiteks tegelen igal nädalavahetusel vanatehnikaga ja loodan järgmisele jõulupeole juba bussiga sõita.
Nii öelda konserveeritud busside omanikke on Eesti täis, sõitvaid aga vähe. Kujutad ette, et bussi algostu summa saad juba kahe sõiduga tagasi... Nii võib ju lausa rikkaks saada.
Ära asenda ka vanaaegseid istmeid ja muid juppe uuemate vastu. Potensiaalsed reisijad on nõus just maksma selle eest, et nad saaksid niheleda lapsepõlvest tuttava augulise vakstu peal ja piiluda aknast välja läbi kudemata riide. Küllap neid materjale kusagilt ikka leiab.
Kui huvi on siis omalt poolt võin aidata selle puiduimitatsiooni materjaliga, mis käib armatuurlaua peal ja mida ma suure entusiasmiga soetasin endale liiga suures koguses.
Meil siin tagasihoidlikus Kuusalu Autobaasis on küll olemas suured bussigaraazid, kuid elu on õpetanud, et bussi ja muud rasketehnikat on ikkagi parem restaureerida õues, sest õues on valgem ja õhk on värskem. Õues saab ka paremini vajadusel kraanadega ligi, juhul kui midagi tõsta on vaja. Isegi õues värvimise oleme ära õppinud. Samas ei ole mõtet valgustuse elektriarve kulutamises võistelda päikesega ja bussi puhul toimub valdav osa töid salongis, kus on just rohkem valgust vaja.
Jõudu ja jaksu ja kui tegema hakkad kantakse jupid iseenesest kohale. Jällegi on elu näidanud, et bussi restaureerimise juures käib igasugu kiibitsejaid, kes asju kokku kannavad või erinevaid töid teha aitavad, sest neil on reaalne lootus, et nad saavad selle bussiga kunagi sõita.
Nagu trenditeadlikumad inimesed öelnud on, siis bussiga on oluliselt loodussõbralikum ja odavam sõita kui autoga.
Ära jäta asja seisma seniks kuni majanduslikud olud paranevad. Esiteks ei parane need kunagi ja teiseks hakkab pea pidevalt seisva bussi pärast valutama ja reaalne tööde alustamine on samaväärne suitsetamisest loobumisega, ehk vähesed suudavad leida selle õige momendi tegema hakkamiseks. Omadest kogemustest (bussi nokkimise kogemustest) tean, et suuremat sorti liiklusvahendi taastamiseks ei kulu väikesest rohkem käibevahendeid, vaid oluliselt rohkem töötunde. Kui sa aga teed ise ja töö eest teistele ei maksa, siis saad ju bussi jumala muidu kätte. Mina näiteks tegelen igal nädalavahetusel vanatehnikaga ja loodan järgmisele jõulupeole juba bussiga sõita.
Nii öelda konserveeritud busside omanikke on Eesti täis, sõitvaid aga vähe. Kujutad ette, et bussi algostu summa saad juba kahe sõiduga tagasi... Nii võib ju lausa rikkaks saada.
Ära asenda ka vanaaegseid istmeid ja muid juppe uuemate vastu. Potensiaalsed reisijad on nõus just maksma selle eest, et nad saaksid niheleda lapsepõlvest tuttava augulise vakstu peal ja piiluda aknast välja läbi kudemata riide. Küllap neid materjale kusagilt ikka leiab.
Kui huvi on siis omalt poolt võin aidata selle puiduimitatsiooni materjaliga, mis käib armatuurlaua peal ja mida ma suure entusiasmiga soetasin endale liiga suures koguses.
Meil siin tagasihoidlikus Kuusalu Autobaasis on küll olemas suured bussigaraazid, kuid elu on õpetanud, et bussi ja muud rasketehnikat on ikkagi parem restaureerida õues, sest õues on valgem ja õhk on värskem. Õues saab ka paremini vajadusel kraanadega ligi, juhul kui midagi tõsta on vaja. Isegi õues värvimise oleme ära õppinud. Samas ei ole mõtet valgustuse elektriarve kulutamises võistelda päikesega ja bussi puhul toimub valdav osa töid salongis, kus on just rohkem valgust vaja.
Jõudu ja jaksu ja kui tegema hakkad kantakse jupid iseenesest kohale. Jällegi on elu näidanud, et bussi restaureerimise juures käib igasugu kiibitsejaid, kes asju kokku kannavad või erinevaid töid teha aitavad, sest neil on reaalne lootus, et nad saavad selle bussiga kunagi sõita.
Tõnu Piibur
5116265