25-02-2008, 17:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-07-2008, 15:55 PM ja muutjaks oli valdo.)
kass Kirjutas:Ainult see jama mis tagaratta rummus toimub, on jäänud siiamaani segaseks!
Seal ei toimu midagi huvitavat tegelikult, vaid kaks asja:
a) tavaline vabajooksusidur - Torpedol (patent 1903) "pendiks-tüüpi" rullidega; paljudel teistel kruvi ja koonuspinnaga a la rootslaste Novo, sakslaste Victoria, Mundus, Astoria, Komet...; käigukatel vahel ka nn "tirriga" (ka neil, kus käigud rummu sees, pms 1920-30te inglastel);
b) tavaline trummelpidur (v.a. Komet, millel on paljukettaline ketaspidur, mõned inglased, kus tagarummus polegi pidurit ja inglaste Eadie, kus on suureläbimõõduline klots-trummelpidur a la auto...).
Kõik (sorry, et OT).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18